“Αφήστε μας να καταθέτουμε πινακίδες, όπως τα επιβατικά ΙΧ, μειώστε μας τα πρόστιμα από τους ψηφιακούς ταχογράφους.”
Του Φώτη Φωτεινού
Αυτά ζήτησαν, μεταξύ άλλων, οι ιδιοκτήτες των 33.000 φορτηγών Δημοσίας Χρήσης από τον υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο.
Στη δίωρη συνάντηση, ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών Π. Σκουλικίδης υπογράμμισε στον υφυπουργό Μεταφορών ότι ο τζίρος των φορτηγών έχει πέσει 52%, σε σχέση με το 2009, ενώ το 45% του στόλου είναι ακινητοποιημένο.
Η συνάντηση διεξήχθη σε καλό κλίμα, με την αντιπροσωπεία του ΠΣΧΕΜ να λαμβάνει τη διαβεβαίωση ότι αρκετά από τα ζητήματα που τέθηκαν θα επιλυθούν το προσεχές διάστημα.
Η αντιπροσωπεία του ΠΣΧΕΜ κατέθεσε στον υφυπουργό τα ακόλουθα αιτήματα:
-Αδράνεια: να επιτρέπεται η κατάθεση των πικακίδων κυκλοφορίας, έστω για μια φορά το χρόνο, ώστε να μην υπάρχει η υποχρέωση για πληρωμή τελών κυκλοφορίας, ασφαλιστικές εισφορές και ασφάλιση του οχήματος.
-Μείωση των ποινών ψηφιακού ταχογράφου έως 500 ευρώ. Σήμερα, υπάρχουν περιπτώσεις που αυτά φτάνουν έως τις 10.000 ευρώ.
-Παράταση ή και κατάργηση του χρονικού περιορισμού για τις γονικές παροχές.
-Αναστολή της υπουργικής απόφασης που απαγορεύει, μετά το τέλος του έτους, την κυκλοφορία φορτηγών χωρίς σύστημα ABS.
-“Κούρεμα” κατά 50% των επιβληθέντων προστίμων από τη μη πληρωμή διοδίων και υιοθέτηση του συστήματος ανοικτών διοδίων, αντί των μετωπικών, προκειμένου ο χρήστης να επιβαρύνεται το ακριβές αντίτιμο που αντιστοιχεί στο τμήμα του δρόμου που χρησιμοποίησε.
-Δεξαμενές καυσίμων: να δοθεί το δικαίωμα σε όλες τις μεταφορικές επιχειρήσεις για εγκατάσταση δεξαμενών καυσίμων, με μοναδική προϋπόθεση την υποβολή πιστοποιητικού πυρασφάλειας, όπως προβλέπει ο νόμος 3887/10.
-Εντατικοποίηση των ελέγχων, τόσο σε φορτηγά ιδιωτικής χρήσης, όσο και στα αλλοδαπά φορτηγά.
-Απελευθέρωση του πρωινού ωραρίου για τον ανεφοδιασμό των supermarkets.
-Υιοθέτηση φορολογικών κινήτρων, με το δεδομένο ότι, από το 2014, οποιοσδήποτε μεταφορέας, από χώρα της ΕΕ, μπορεί να κάνει ενδομεταφορές στην Ελλάδα.
-Παράταση ΑΟΜ για τα νομαρχιακά φορτηγά.
-Επίλυση του προβλήματος της αδειοδότησης χώρων για την εγκατάσταση των μεταφορικών επιχειρήσεων, κυρίως στις αγροτικές περιοχές.
-Κατάργηση του αφορολόγητου πετρελαίου που χορηγείται από το ΚΑΕ σε αυτοκινητιστές τρίτων χωρών κατά την έξοδο από την χώρα. Η πρακτική αυτή επιδοτεί τους αυτοκινητιστές τρίτων χωρών εις βάρος των Ελλήνων μεταφορέων.
-Διευθέτηση των προϋποθέσεων για ΑΟΜ, ειδικά στον τομέα του μισθωτηρίου των εγκαταστάσεων, αφού αρκετά μισθωτήρια δεν έχουν 5ετή ισχύ.
-Τροποποίηση των υποχρεώσεων για ATP, δηλαδή της πιστοποίησης των ψυκτικών θαλάμων, μέτρο το οποίο χαρακτηρίζεται από το Συνδικάτο «γραφειοκρατικό και κοστοβόρο».
-Ίδρυση Γενικής Γραμματείας Ελέγχων.
Από το metaforespress.gr