Με έξι χρόνια καθυστέρηση παραδίδεται επιτέλους στην κυκλοφορία ο οδικός άξονας Φλώρινα – Νίκη, ο οποίος συνδέει τη χώρα μας με τη FYROM και κατ’ επέκταση με την Ευρώπη.
Την Παρασκευή 20 Μαΐου θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια του έργου από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιήσουν η γ.γ. Μεταφορών Μπέτυ Πέρκα, η οποία έλκει την καταγωγή της από τη Φλώρινα και ο γ.γ. Υποδομών Γεώργιος Δέδες, καθώς τελικώς δεν είναι δυνατόν να επισκεφτεί την περιοχή λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης. Όπως δήλωσε στον «Π» ο αντιπεριφερειάρχης Φλώρινας Στέφανος Μπύρος, «η τελική απάντηση που μας έδωσαν από το υπουργείο είναι ότι δεν μπορεί να έρθει ο υπουργός, καθώς εκκρεμεί ένα ταξίδι του στο εξωτερικό, αλλά επιφυλάχτηκε για μία επίσκεψη στο προσεχές διάστημα, οπότε θα εγκαινιάσουν το έργο οι δύο γενικοί γραμματείς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα το πρωί θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια στην έναρξη του τμήματος Φλώρινα – Νίκη από την πλευρά της Φλώρινας. Αμέσως δίνεται ο δρόμος στην κυκλοφορία και το κλιμάκιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μαζί με τους τοπικούς εκπροσώπους θα διασχίσουν τη διαδρομή 17 χιλιομέτρων και θα φτάσει μέχρι το τελωνείο της Νίκης. Μετά τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη στην έδρα της Π.Ε. Φλώρινας για την πορεία των έργων στην περιοχή.
Ο δρόμος Νίκη – Φλώρινα έχει τη …δική του ιστορία, μια ιστορία όμως αμαρτωλή. Σχεδιάστηκε το 1996 και παραδίδεται το 2016, σπάζοντας όλα τα ρεκόρ, καθώς συμπληρώνεται ακριβώς μία εικοσαετία για 22 χιλιόμετρα δρόμο, δηλαδή κατασκευαζόταν ένα χιλιόμετρο ανά έτος! Να σημειωθεί ότι ο πρώτος ανάδοχος κηρύχτηκε έκπτωτος και στη συνέχεια ανέλαβε άλλη κατασκευαστική τις εργασίες. Αν και επρόκειτο να τελειώσει το 2010, σημειώθηκε νέα καθυστέρηση έξι ετών. Το περίεργο όμως είναι ότι τελικώς ο δρόμος ολοκληρώθηκε το 2015, αλλά για γραφειοκρατικούς και άλλους ανεξήγητους λόγους δεν δινόταν στην κυκλοφορία εδώ και έναν χρόνο.
Το Φλώρινα-Νίκη είναι μέρος του κάθετου άξονα Όρια Ν. Λάρισας –Νομού Κοζάνης-Κοζάνη-Φλώρινα-Νίκη και έχει 127χλμ μήκος. Τα έργα ξεκίνησαν στα τέλη του 2011 και ολοκληρώθηκαν στα τέλη του 2015 και κόστισαν 54,46εκ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Το έργο περιελάμβανε την κατασκευή αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων ανά κατεύθυνση με πλάτος 17μ και 2 ανισόπεδους κόμβους (Φλώρινας και Κάτω Κλεινών – Άνω Καλλινίκης).
Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες ημέρες ο βουλευτής Φλώρινας της ΝΔ, Γιάννης Αντωνιάδης με ερώτησή που κατέθεσε στη Βουλή, υπογράμμιζε:
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Επανερχόμαστε για πολλοστή φορά στο θέμα του έργου «ολοκλήρωση εθνικής οδού Φλώρινας-Νίκης». Πρόκειται για ένα έργο το οποίο σχεδιάστηκε την περίοδο 1996-1997 και εν τέλει εδέησε να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2015. Έκτοτε έχουν περάσει 6 μήνες και διερωτάται το πανελλήνιο και φυσικά όλοι οι κάτοικοι του νομού Φλώρινας γιατί δεν δίνεται σε κυκλοφορία. Η αλήθεια είναι πως δεν αποτελούσε την πρώτη προτεραιότητα στους οδικούς άξονες του νομού. Ως νομός, πρώτη προτεραιότητα έχουμε τον τετράιχνο δρόμο Φλώρινας-Πτολεμαΐδας. Παρόλα αυτά, η ολοκλήρωση και παράδοσή του στην κυκλοφορία θα βοηθήσει αρκετά αφού θα αποσυμφορήσει την παλιά εθνική οδό και θα διευκολύνει την κυκλοφορία μεταξύ των χωριών τα οποία βρίσκονται ένθεν και ένθεν της παλιάς εθνικής οδού.
Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Πότε επιτέλους θα παραδώσετε στην κυκλοφορία το έργο «οδικός άξονας Φλώρινας-Νίκης»;
2. Αληθεύει το γεγονός ότι δεν βρίσκετε ελεύθερη ημερομηνία για τα εγκαίνια του έργου;»
Να σημειωθεί ότι την Πέμπτη 19 τρέχοντος θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια του Φράγματος Τριανταφυλλιάς στη Φλώρινα.