Στην κατασκευή νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού στην περιοχή του πρώην Οικισμού Κομάνου πρόκειται να προχωρήσει η ΔΕΗ κατ’ απαίτηση του ΟΣΕ, στο πλαίσιο μετατόπισης της σιδηροδρομικής γραμμής Κοζάνης-Πτολεμαΐδας που έγινε για τις ανάγκες εξόρυξης του λιγνίτη από τη ΔΕΗ στην εν λόγω περιοχή.
Ερωτηθείς σχετικά από τον «Π» ο Παντελής, Καραλευθέρης, εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Δ.Σ. της ΔΕΗ, επιβεβαίωσε αφ’ ενός την είδηση, ενώ τόνισε ότι ο νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός στην εν λόγω περιοχή εκτός από τις ανάγκες του ΟΣΕ πρόκειται να εξυπηρετεί και τις ανάγκες εφοδιασμού της νέας λιγνιτικής μονάδας που πρόκειται να κατασκευαστεί στην Πτολεμαΐδα.
Ανέφερε ειδικότερα ότι ήδη ολοκληρώθηκε η διαμόρφωση των δαπέδων της οριστικής παράκαμψης της σιδηροδρομικής γραμμής, στην περιοχή των οδεύσεων της Εθνικής Οδού και της Σιδηροδρομικής Γραμμής Κοζάνης-Πτολεμαΐδας, και συγκεκριμένα στο τμήμα που θα αντικαταστήσει την παλαιά Εθνική Οδό. Σημείωσε μάλιστα ότι «κατά την εκτέλεση του έργου αυτού διαπιστώθηκαν σοβαρά προβλήματα ευστάθειας στα πρανή της Σιδηροδρομικής Γραμμής αλλά και στα πρανή μεταξύ της Εθνικής Οδού και της υφιστάμενης κοίτης Σουλού.»
Για το λόγο αυτό, πρόσθεσε, είναι επιβεβλημένη η μετατόπιση των έργων κατά 20μ. μακρύτερα από την κοίτη Σουλού, καθώς και η βελτίωση της κλίσης των πρανών προκειμένου να καταστούν απολύτως ασφαλή δεδομένης της σημασίας των έργων.
Στην περιοχή αυτή, σημείωσε ο κ. Καραλευθέρεης και πλησίον του κόμβου της νέας μονάδας “Πτολεμαΐδα V”, κατ’ απαίτηση του ΟΣΕ ζητήθηκε η κατασκευή ενός Σιδηροδρομικού Σταθμού σε αντικατάσταση του παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού Κομάνου, ο οποίος και έχει ήδη απομακρυνθεί, προκειμένου να εκμεταλλευτεί η ΔΕΗ το υπάρχον κάτω από αυτόν κοίτασμα.
Ο αρχικός σχεδιασμός του ΟΣΕ προέβλεπε την ύπαρξη μόνο τριών παράλληλων γραμμών με σκοπό την απλή εξυπηρέτηση των εμπορικών αναγκών του ΟΣΕ και της αλλαγής κατεύθυνσης των εμπορικών αμαξοστοιχιών. Όπως ανέφερε ωστόσο ο κ. Καραλευθέρης, απαιτήθηκε από τον ΟΣΕ ένας πλήρης Σιδηροδρομικός Σταθμός, πλάτους τουλάχιστον 50μ., γεγονός που οδήγησε σε διεύρυνση των εκσκαφών. Επιπλέον, στο νέο έργο συμπεριλαμβάνονται οι απαιτούμενες εκσκαφές για την υλοποίηση του κλάδου διασύνδεσης του Σιδηροδρομικού Σταθμού με τη νέα μονάδα “Πτολεμαΐδα 5”, για την εξυπηρέτηση των αναγκών του νέου ΑΗΣ.
Ο κ. Καραλευθέρης επισήμανε ότι το θέμα συζητήθηκε ήδη στο διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΗ, καθώς και ότι «για την κατασκευή του νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και της σιδηροδρομικής διασύνδεσης του νέου ΑΗΣ είναι απαραίτητη η διακίνηση αγόνων σχηματισμών και η δαπάνη για τη διακίνηση αυτή θα βαρύνει τη Γενική Διεύθυνση Παραγωγής της ΔΕΗ.»