Τεράστιες διαστάσεις λαμβάνει το θέμα των μεταβιβάσεων ΙΧ που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας στις εφορίες όλης της χώρας καθώς καμία μεταβίβαση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί αν δεν προσκομίσει ο έμπορος ή ιδιώτης καταναλωτής ασφαλιστήριο συμβόλαιο στον εφοριακό ώστε να προβεί στην άρση της ακινησίας και στη συνέχεια να συνεχίσει στην μεταβίβαση του οχήματος.
Ωστόσο το θέμα δεν έχει να κάνει μόνο με τις πωλήσεις ΙΧ αλλά αφορά και εκείνα που πρόκειται να εξαχθούν σε άλλη χώρα!
Παράλληλα οι καταγγελίες «πέφτουν» βροχή στην imerisia.gr για την δημιουργία κυκλωμάτων από ασφαλιστικούς πράκτορες που έναντι 30 ευρώ εκδίδουν το πολυπόθητο ασφαλιστήριο συμβόλαιο της μίας ημέρας ώστε να μπορέσουν οι έμποροι ή ιδιώτες καταναλωτές να μεταβούν με αυτό στις εφορίες για να προβούν στην άρση ακινησίας και στη συνέχεια να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία πώλησης ή εξαγωγής του οχήματος.
Στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως τα συγκεκριμένα συμβόλαια δεν είναι δυνατό να είναι γνήσια καθώς για την έκδοση του ασφαλιστήριου συμβολαίου χρειάζονται τουλάχιστον 20 ημέρες από την ημερομηνία παράδοσης της αίτησης ασφάλισης. Ωστόσο επισημαίνουν πως οι περισσότερες εφορίες τα δέχονται και προβαίνουν στην άρση της ακινησίας ώστε να προχωρήσει η μεταβίβαση ή εξαγωγή των οχημάτων που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες.
Οσα αυτοκίνητα βέβαια προορίζονται για εξαγωγή θα πρέπει οι κάτοχοί τους να γνωρίζουν πως θα πρέπει να καταβάλλουν και τα Τέλη Κυκλοφορίας που στις περισσότερες περιπτώσεις αγγίζουν έως και το 50% της αξίας πώλησής τους στο εξωτερικό αφού αφορούν σε αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού.
Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος έχει ήδη αποστείλει στο Υπουργείο Οικονομικών υπόμνημα ώστε να βρεθεί άμεση λύση στο πρόβλημα που έχει «παγώσει» στην αγορά αυτοκινήτου ενώ σύμφωνα με πληροφορίες της «Η» υπομνήματα ή τηλεφωνικές επαφές με στελέχη του υπουργείου έχουν πραγματοποιήσει εταιρείες χρονομίσθωσης, τράπεζες και ιδιώτες καταναλωτές.
Οι τράπεζες μάλιστα που διαθέτουν εταιρείες χρονομίσθωσης έχουν αναθέσει το θέμα στα νομικά τμήματά τους ώστε να μπορέσουν να βρουν τη λύση άμεσα με τη χρήση κάποιου νόμου.
Το μέλος του δ.σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης τόνισε μεταξύ άλλων στην «Η» πως: «Από τις αρχές του έτους κανένας έμπορος δεν μπορεί να προβεί στην πώληση μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που είναι σε καθεστώς ακινησίας (κατατεθειμένες πινακίδες) καθώς βάσει της εγκυκλίου του υπουργείου Οικονομικών που εκδόθηκε στα τέλη Ιουλίου 2013 με σκοπό να περιορίσει τη χρήση των πινακίδων Μ κατάφερε να παγώσει όλη την ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως οι εφοριακοί για να προβούν σε άρση της ακινησίας ώστε να μπορέσει να μεταβιβαστεί κάποιο ΙΧ ζητούν ασφαλιστήριο συμβόλαιο και για τα ΙΧ που προορίζονται για την ελληνική αγορά αλλά και για αυτά που προορίζονται για το εξωτερικό και θα γίνει οριστική διαγραφή από τα ελληνικά μητρώα. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να μην μπορούν να πραγματοποιηθούν μεταβιβάσεις αυτοκινήτων που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας αλλά ούτε να μπορεί να εξαχθεί κάποιο ΙΧ αν δεν προσκομιστεί το ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Βέβαια είναι εύλογο να αναρωτηθεί κανείς γιατί οι εφοριακοί δεν έκαναν χρήση της συγκεκριμένης εγκυκλίου από τον Αύγουστο του 2013 και εντελώς ξαφνικά ζητούν ασφαλιστήρια συμβόλαια από την αρχή του 2014. Επίσης γιατί ακόμη δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση ώστε να διορθωθεί το λάθος αλλά αντίθετα ταλαιπωρούνται εκατοντάδες έμποροι, τράπεζες, εταιρείες χρονομίσθωσης και εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει πινακίδες κυκλοφορίας αλλά έχουν βρει τον επόμενο αγοραστή. Παράλληλα με το πάγωμα των πωλήσεων έχουν παγώσει και τα έσοδα του κράτους καθώς χάνει όλα αυτά τα χρήματα που καταβάλει κανείς για να μεταβιβάσει το όχημά του. Εμείς ως Σύνδεσμος έχουμε ήδη αποστείλει στο Υπουργείο Οικονομικών υπόμνημα ώστε να λυθεί άμεσα το πρόβλημα που απασχολεί ένα κλάδο που μέχρι στιγμής καταγράφει πάνω από 4.800 λουκέτα και έχει οδηγήσει χιλιάδες υπαλλήλους στην ανεργία.».