Αρχική > Slider > Θ. Σαραφίδης: «Διασώστες ΕΚΑΒ σε ρόλο ταξιτζήδων – Το 65-70% των διακομιδών μας αφορούν τα νοσοκομεία!»

Θ. Σαραφίδης: «Διασώστες ΕΚΑΒ σε ρόλο ταξιτζήδων – Το 65-70% των διακομιδών μας αφορούν τα νοσοκομεία!»

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

ΛΑΒΡΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΟΥ ΕΚΑΒ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Θ. ΣΑΡΑΦΙΔΗΣ

  • «Ασυδοσία στον τρόπο που διαχειρίζεται το Μαμάτσειο τις αξονικές»

Μεγάλη είναι η αγανάκτηση των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ της Δ. Μακεδονίας, για το έργο των δευτερογενών διακομιδών (ραντεβού, επανεξετάσεις, εξιτήρια) που επωμίστηκε  το ΕΚΑΒ για την εξυπηρέτηση των νοσοκομείων. Ο πρόεδρος του Σωματείου σε συνέντευξή του στον «Π» κάνει λόγο για διασώστες σε ρόλο …ταξιτζή, λέγοντας πως τα πληρώματα του ΕΚΑΒ επωμίζονται τεράστιο ρόλο πλέον, που δεν τους αναλογεί, αφού το 65-70% των διακομιδών που εκτελούν αφορούν τα νοσοκομεία.

Μάλιστα, στην επιστολή του προς το ΕΚΑΒ το Εργασιακό Σωματείο ΕΚΑΒ Δυτικής Μακεδονίας κάνει λόγο για «ασυδοσία» στον τρόπο  που διαχειρίζεται το «Μαμάτσειο» νοσοκομείο τις αξονικές, δίνοντας συνέχεια στην «κόντρα» που έχει ξεσπάσει με τον διευθυντή του 11ου παραρτήματος Κοζάνης-δυτικής Μακεδονίας του ΕΚΑΒ λέγοντας με αναλυτικά στοιχεία στην μακροσκελή επιστολή του πως ουσιαστικά εξυπηρετούν περιστατικά που δεν χρειάζεται, κάνοντας εξιτήρια και διακομιδές του νοσοκομείου, τη στιγμή που ο ρόλος του ΕΚΑΒ πρέπει να είναι «επικουρικός» ως προς αυτό, όπως διατείνονται.

Προηγήθηκε μια κόντρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μεταξύ του διευθυντή του ΕΚΑΒ της Δ. Μακεδονίας Μ. Δουλγεράκη και του προέδρου του σωματείου εργαζομένων ΕΚΑΒ Δ. Μακεδονίας Θωμά Σαραφίδη. Πριν από αυτό είχε προηγηθεί έγγραφο του τελευταίου για την αύξηση των διακομιδών, με αποκορύφωμα το πρόσφατο συμβάν με την Παθολογική του Μαμάτσειου, όταν το ΕΚΑΒ συνέδραμε σε μια ημέρα (και την επόμενη) σε 18 εξιτήρια ασθενών, εντός και εκτός βάρδιας.

Όπως τόνισε στον «Π» ο κ. Σαραφίδης αυτό είναι δουλειά του νοσοκομείου, δεδομένου ότι υπάρχει ασθενοφόρο και οδηγός (ενώ στο στόχο του νοσοκομείου υπάρχουν δύο ακόμη ασθενοφόρα που δεν χρησιμοποιούνται). Ωστόσο οι συνεχής διακομιδές σε περιστατικά των νοσοκομείων της περιοχής έχουν επιφορτίσει το ΕΚΑΒ και η «κόντρα» με τον διευθυντή της υπηρεσίας πέρασε σε άλλο επίπεδο, με τον διευθυντή του ΕΚΑΒ να κάνει αναφορά στο facebook για συνδικαλιστές που εξυπηρετούν συμφέροντα κομματικά και ταλαιπωρούν τον κόσμο και τον πρόεδρο του σωματείου να ανταπαντά κάνοντας λόγο σε «κατινιές».

Αυτή η …κολόνια κρατάει χρόνια, με το ΕΚΑΒ να διαμαρτύρεται πως το 65-70%  των περιστατικών που καλείται να συνδράμει στη Δυτική Μακεδονία να αφορούν διακομιδές από τα γύρω νοσοκομεία, με μεγάλο όγκο από το «Μαμάτσειο». Σε αυτό συμβάλει και η βλάβη που υπέστη ο αξονικός του ίδιου νοσοκομείου, ως αποτέλεσμα περιστατικά να πηγαινοέρχονται στη Βέροια για αξονική. Ενδεικτικό της αύξησης του όγκου των διακομιδών είναι ότι εφέτος πλήρωσαν 10.000 περισσότερα πετρέλαια (ήδη) σε σχέση με πέρυσι. «Μας δίνουν εντολές, διαταγές, να εξυπηρετούμε τα περιστατικά», λέει με αγανάκτηση ο κ. Σαραφίδης, προσθέτοντας πως δύο χρόνια τώρα η κατάσταση έχει ξεφύγει και οι εργαζόμενοι είναι αγανακτισμένοι, συμπληρώνοντας δεικτικά ότι «δεν είμαστε πιτσαρία και δεν παραγγέλνουν πίτσα…

Το αποτέλεσμα όλων αυτών, σύμφωνα με τον κ. Σαραφίδη, είναι λόγω του ό,τι τα ασθενοφόρα είναι μονίμως απασχολημένα, και ο φόρτος εργασίας είναι μεγάλος, πολύς κόσμος μεταφέρει με δική του πρωτοβουλία επείγοντα περιστατικά (υπογλυκαιμίες, δηλητηριάσεις, τροχαία κ.α.), πηγαίνοντας με ΙΧ τα περιστατικά στα νοσοκομεία, «τη στιγμή που εμείς κάνουμε τους ταξιτζήδες», όπως λέει χαρακτηριστικά… Μάλιστα ο κ. Σαραφίδης καταλήγει πως θα έπρεπε να γίνονται προσλήψεις οδηγών για τα ασθενοφόρα των νοσοκομείων (όπως έκαναν ήδη σε Φλώρινα και Καστοριά τα εκεί νοσοκομεία), με το πρόβλημα να είναι οικονομικό, τη στιγμή μάλιστα που ο μεγάλος όγκος των περιστατικών αφορά διακομιδές από και προς τα νοσοκομεία, πολλές εξ αυτών αφορούν το Μαμάτσειο.

 

Η επιστολή του σωματείου έχει ως εξής:

«Διαχρονικά, στο Ε.Σ.Υ. ,παρουσιάζονται προβλήματα και ελλείψεις με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται οι πολίτες. Το τελευταίο διάστημα γινόμαστε αποδέκτες απαξίωσης και υποβάθμισης του ρόλου το ΕΚΑΒ από πολλούς φορείς και εμπλεκόμενους στο σύστημα υγείας και κυρίως μέσα από τις ενέργειες και την συμπεριφορά το διευθυντή μας.

Ο ρόλος του ΕΚΑΒ μέσα στο σύστημα υγείας είναι διακριτός, πράγμα που αγνοεί ο κύριος Δουλγεράκης.   Με αφορμή την τελευταία αντιπαράθεση, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τον διευθυντή του 11ου παραρτήματος Κοζάνης-δυτικής Μακεδονίας, αναγκαζόμαστε πλέον να απαντήσουμε και επίσημα. Το τελευταίο τρίμηνο η ασυδοσία στον τρόπο που διαχειρίζεται το «Μαμάτσειο» νοσοκομείο τις αξονικές και τα εξιτήρια είναι μνημειώδης! Λόγω του ότι αυτή η αντιπαράθεση έγινε αντικείμενο σχολίων στο διαδίκτυο και πήρε δημοσιότητα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι:

  • Το ΕΚΑΒ είναι ο αποκλειστικός φορέας της επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας.
  • Επιχειρησιακά καλύπτει περιστατικά που αφορούν απειλητικές καταστάσεις για την ανθρώπινη ζωή όπως τροχαία, ανακοπές, εμφράγματα, τραυματισμοί, αποφράξεις αεραγωγού και άλλα.
  • Ο ρόλος του ΕΚΑΒ σχέση με τα νοσοκομεία είναι καθαρά επικουρικός. Όταν , εάν και εφόσον υπάρχει η δυνατότητα πραγματοποιούνται επανεξετάσεις, ραντεβου, εξιτήρια και διανοσοκομειακές διακομιδές.
  • Με ασθενοφόρο ( εκτός από επείγοντα) μεταφέρονται παραπληγικοί, παραπληγικοί , κατάγματα λεκάνης-σπονδυλικής στήλης ή για οποιοδήποτε άλλο σοβαρό λόγο και κατόπιν αιτιολογίας τους θεράποντος ιατρού Αρ. Φύλλου 740 1/6/2005(Υ4δ/Γ.Π.οικ.53080).
  • Τα επαγγελματικά δικαιώματα των διασωστών είναι καθορισμένα με προεδρικό διάταγμα αρ. 62/2007 (ΦΕΚ Α’ αρ. 70/22 Μαρτίου 2007).

Την αποκλειστική ευθύνη για τον συντονισμό των ασθενοφόρων την έχει το ΕΚΑΒ και υπάρχει διευκρινιστική εγκύκλιος από το υπουργείο. Από τον Απρίλιο του 2014 και χωρίς κανέναν σχεδιασμό μαζί με την μετακίνηση των οδηγών και των πληρωμάτων ασθενοφόρων  όλο το έργο των νοσοκομείων και κέντρων υγείας  το επιφορτίστηκε  το Ε.Κ.Α.Β.! Στο παρελθόν το κάθε νοσοκομείο και κέντρο υγείας είχε το δικό του ασθενοφόρο για να εξυπηρετεί τις ανάγκες του. Τώρα όμως η πλειοψηφία των διοικήσεων των νοσοκομείων αποποιείται των ευθηνών της , παρότι έχει την δυνατότητα (νόμος Γρηγοράκου)  να προσλάβει επικουρικό προσωπικό του κλάδου πληρωμάτων ασθενοφόρων. Βέβαια το Ε.Κ.Α.Β. πάντα κάλυπτε τις έκτακτες ανάγκες σε περίπτωση επείγοντος περιστατικού.

Τώρα, 5 χρόνια μετά, καλούμαστε να εξυπηρετούμε 5   νοσοκομεία:

Φλώρινα,  Καστοριά,  Γρεβενά,  Κοζάνη,  Πτολεμαΐδα.

 

Και 8 υγειονομικούς σχηματισμούς – κέντρα υγείας:

Αργος Ορεστικό,  Αμύνταιο,  Δεσκάτη,  Τσοτύλι,  Σιάτιστα,  Σέρβια,  ένα περιφερικό ιατρείο Νεάπολης και  ένα Πολυϊατρείου στις Πρέσπες.

 Τα νούμερα όμως έχουν την δική τους αλήθεια. Σε όλη την δυτική Μακεδονία διεκπεραιώσαμε:

  • 2013 (περίπου) 9,500 περιστατικά για 7 οχήματα (24ωρο).
  • 2014 (περίπου) 14,000 περιστατικά για 8 οχήματα (24ωρο).
  • 2015 (περίπου) 16,000 περιστατικά για 9 οχήματα (24ωρο).
  • 2016 (περίπου) 16,500 περιστατικά για 9 οχήματα (24ωρο).
  • 2017 (περίπου) 16,500 περιστατικά για 9 οχήματα (24ωρο).
  • 2018 (περίπου) 17,000 περιστατικά για 9 οχήματα (24ωρο).
  • 2019 ως και τον Οκτώβριο περάσαμε τα 000 περιστατικά.

Από την στιγμή που αυξήθηκε ο όγκος εργασίας κατά 90%, με σχεδόν το ίδιο προσωπικό, εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς τι κίνδυνοι ελλοχεύουν  για τους πολίτες:

  • Όταν ένα ασθενοφόρο απασχολείται για μία επανεξέταση (π.χ.) 2,5 με 3 ώρες .
  • Όταν ένα πλήρωμα ολοκληρώνει την διακομιδή ρουτίνας και άνευ συνοδείας 3ωρες μετά το πέρας του 8ωρου γιατί έτσι βόλευε τα συμβαλλόμενα νοσοκομεία για μία εξέταση.
  • Όταν γιατροί , και ενώ η ευθύνη είναι της κάθε αδυναμίας των  νοσοκομείων, ζητούν ή απαιτούν ασθενοφόρο «εδώ και τώρα» για να μεταφέρει τον ασθενή τους.
  • Όταν το τηλεφωνικό κέντρο κατακλύζεται από εκατοντάδες κλήσεις που δεν αφορούν επείγοντα περιστατικά παρά μόνο ραντεβού και εξιτήρια.
  • Όταν η συνεργασία με τις κλινικές των νοσοκομείων, για προγραμματισμένα περιστατικά χωρίς να γίνει συνεννόηση με το Ε.Κ.Α.Β. , καταλήγουν σε τηλεφωνικούς καυγάδες και ταλαιπωρούνται οι ασθενείς.
  • Όταν δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί περιστατικό με επιδείνωση και πρέπει πάση θυσία να διακομιστεί έκτακτα σε μεγαλύτερο νοσοκομείο (Λάρισα, Γιάννενα, Θεσσαλονίκη)  για καλύτερη αντιμετώπιση.
  • Όταν απομακρυσμένο Κ. Υ.  ζητά απελπισμένα βοήθεια από ασθενοφόρο.
  • Όταν ότι ώρα «καπνίσει» στον καθένα βγάζει 40 εξιτήρια και παράλληλα «ρίχνει» το φταίξιμο στα κακά παιδιά του Ε.Κ.Α.Β. που δεν θέλουν να βοηθήσουν!
  • Όταν γιατρός ισχυρίζεται ότι προτεραιότητα έχει το εξιτήριο από την αξονική!
  • Όταν από τον Αύγουστο του 19’ ως και σήμερα (18/11/2019) έχουμε πραγματοποιήσει πάνω από 700 αξονικές και πάνω από 500 εξιτήρια ασχέτως αν τα μισά από αυτά δεν έχρηζαν καν μεταφοράς από ασθενοφόρο!
  • Όταν μέσα στο διάστημα 2020-2022 θα ξεκινήσει η διαδικασία συνταξιοδότησης για πάνω από 15 διασώστες του ΕΚΑΒ (παλιοί οδηγοί από κινητικότητα ) και 4 οδηγοί από τους εναπομείναντες στα κέντρα υγείας, με αποτέλεσμα να μειωθεί και άλλο η δύναμη του Ε.Κ.Α.Β  καταλαβαίνετε ότι η κατάσταση είναι τραγική!
  • Δυστυχώς όμως τα νοσοκομεία και τα Κ.Υ. είναι εδώ και χρόνια υποστελεχομένα και οι ανάγκες τεράστιες!
  • Δυστυχώς κάποιοι μεμψίμοιροι βγάζουν συμπεράσματα και εκφράζουν απόψεις χωρίς να γνωρίζουν τι πραγματικά συμβαίνει και για τα κακός γενόμενα φταίνε πάντα οι κακοί συνδικαλιστές που θέλουν να ταλαιπωρούν τους πολίτες.
  • Δυστυχώς όμως για αυτούς αυτοί οι… «κακοί» συνδικαλιστές είναι οι ίδιοι που εργάζονται και ζουν το πρόβλημα και δίνουν λύσεις καθημερινά για την σωστή λειτουργία του ΕΚΑΒ.
  • Επιτέλους τι συμβαίνει με τον αξονικό του Μαμάτσειου;
  • Δυστυχώς κάποιοι συνεχίζουν το ψέμα και έχουν ρίξει το ΕΚΑΒ στο ναδίρ!

Μετά την πρόσφατη επίσκεψη στο ΕΚΑΒ δυτικής Μακεδονίας από τον νέο πρόεδρο του ΕΚΑΒ, έγιναν ξεκάθαρες οι προθέσεις της διοίκησης και του υπουργείου. ο Πρόεδρος ήταν ξεκάθαρος:  «Το ΕΚΑΒ είναι μία υπηρεσία εκτάκτου ανάγκης! Με την συνένωση ΕΚΕΠΥ-ΕΚΑΒ ο επιχειρησιακός ρόλος του ΕΚΑΒ αναβαθμίζεται και θα είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες τις πολιτικής προστασίας. Το ΕΚΑΒ είναι ο αποκλειστικός εθνικός φορέας της προνοσοκομειακής φροντίδας. Αυτό το έχει αντιληφθεί η πολιτική ηγεσία και σε αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε».

Για το έργο των δευτερογενών διακομιδών( ραντεβού, επανεξετάσεις, εξιτήρια) που επωμίστηκε  το ΕΚΑΒ για την εξυπηρέτηση των νοσοκομείων,  ο πρόεδρος ήταν κατηγορηματικός και δήλωσε ότι θα το αναλάβουν οι ΥΠΕ με προσλήψεις επικουρικού προσωπικού σε πρώτη φάση. Θα ακολουθήσει σχεδιασμός , βάση των δεδομένων, και θα υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα για το πόσο προσωπικό χρειάζεται το ΕΚΑΒ και πόσο οι ΥΠΕ.

Μέσα από τους συνεχείς αγώνες και δράσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Προσωπικού Ε.Κ.Α.Β. όπως και των πρωτοβάθμιων σωματείων , το 2020 φαίνεται να είναι η χρονιά ορόσημο. Ελπίζουμε και θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε ώστε το ΕΚΑΒ να έχει τον ρόλο που του αρμόζει.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                            Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

ΣΑΡΑΦΙΔΗΣ  ΘΩΜΑΣ                                             ΜΠΙΤΟΠΟΥΛΟΣ  ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ»

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print
Στείλε μας Φωτογραφίες, Μηνύματα και Καταγγελίες στο ptolemeos@e-ptolemeos.gr
kotzampasis

Συντάκτης: e-ptolemeos team