Αρχική > Ptolemeos Plus > Rear Window (1954) ή Σιωπηλός Μάρτυς του Άλφρεντ Χίτσκοκ..

Rear Window (1954) ή Σιωπηλός Μάρτυς του Άλφρεντ Χίτσκοκ..

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

“A murderer would never parade his crime in front of an open window».
220px-Rearwindowposter
Ίσως αυτό το αίσθημα του πάθους σε κάθε δυνατή μορφή του είναι αυτό που ενώνει χαρακτήρες, συνειδήσεις, όνειρα, ανθρώπους των οποίων οι δρόμοι έμελλε να συναντηθούν, ώστε να καταλήξουν είτε παράλληλοι, είτε διασταυρούμενοι, είτε απλά μακρινοί…

αρχείο λήψης (2)

 

 

Ο Jeff Jefferies, ένας  φωτορεπόρτερ, αναγκάζεται να περάσει πολλές εβδομάδες μέσα στο σπίτι του καθώς μετά από ένα ατύχημα έχει υποστεί κάταγμα στο πόδι. Έτσι, περνά το καλοκαίρι στο διαμέρισμα του στη Νέα Υόρκη παρακολουθώντας τους γείτονες του, όταν υποπτεύεται πως ένας από αυτούς έχει σκοτώσει τη γυναίκα του. Με τη βοήθεια της μνηστής του Lisa, προσπαθεί να βρει αποδεικτικά στοιχεία, ώστε να πείσει τον ντετέκτιβ Thomas Doyle να ασχοληθεί με την υπόθεση..
Μια από τις διασημότερες και πιο εμπορικές ταινίες του Alfred Hitchcock που βασίστηκε στο διήγημα του Cornell Woolrich, το οποίο εκδόθηκε το 1942 με τον τίτλο »It Had to Be Murder».
αρχείο λήψης (3)
Υπέροχοι οι δυο πρωταγωνιστές, από τη μία ο James Stewart προσδίδει την ωριμότητα, γοητεία και σταθερότητα που χαρακτηρίζει τον Jeff και από την άλλη μεριά η Grace Kelly, ως Lisa, χαρίζει άπλετη ομορφιά, χάρη, κομψότητα και ερωτισμό. Πολύ καλή και η Thelma Ritter ως Stella, που υποδύεται την νοσοκόμα της ασφαλιστικής εταιρίας, στην ουσία την φωνή της λογικής, την »συνείδηση» του Jeff.
αρχείο λήψης
Η υπόθεση καθηλώνει τον θεατή αφού αβίαστα τον κάνει να συμμετέχει στις παρακολουθήσεις, τις εικασίες και τα σχέδια των ηρώων (εφόσον και ο ίδιος ο πρωταγωνιστής είναι θεατής!). Έτσι, το μυστήριο κυριαρχεί, η αγωνία κλιμακώνεται και επιτείνεται από τον φόβο της ακινησίας του Jeff, ιδιαίτερα προς το τέλος.
αρχείο λήψης (1)
Το θέμα της ηδονοβλεψίας ναι μεν παρουσιάζεται και έμμεσα κατακρίνεται, όμως αναπόφευκτα τελικά αθωώνεται. Ήταν υποψήφια για 4 Όσκαρ (ο Hitchcock έχασε τότε την 4η υποψηφιότητα του για σκηνοθεσία από τον Ηλία Καζάν για το On the Waterfront) και από το 1997 συμπεριλήφθηκε στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών κατέχοντας την 42η θέση, σύμφωνα με το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου (AFI).
Δείτε το τρέιλερ εδώ.
Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print
Στείλε μας Φωτογραφίες, Μηνύματα και Καταγγελίες στο ptolemeos@e-ptolemeos.gr
kotzampasis

Συντάκτης: e-ptolemeos team