Η εκπομπή Ζουν Ανάμεσά μας με τον Αντώνη Πουγαρίδη φιλοξένησε τον Γιώργο Χιονίδη έμπορο και επαγγελματία της περιοχής που εξιστορεί πως έπεσε θύμα ηλεκτρονικής απάτης σήμερα και παραλίγο να χάσει χρηματικό ποσό.
Η ιστορία ξεκίνησε από ένα τηλέφωνο που δέχθηκε σήμερα: Δέχθηκε μια παραγγελία από υποτιθέμενο γνωστό άτομο της πόλης, μιας και ο απατεώνας προσποιήθηκε ότι ήταν γνωστό πρόσωπο της πόλης με κατάστημα. Του ζήτησε φωτογραφίες από ένα προϊόν, τις οποίες και ο κ. Χιονίδης του έστειλε στο viber (στο οποίο ο απατεώνας είχε ορίσει ως φωτογραφία προφίλ, εικόνα του ατόμου που παρίστανε πως ήταν).
Ο απατεώνας ζήτησε το iban του επαγγελματία, ενώ ο κ. Χιονίδης έπειτα δέχθηκε ένα τηλεφώνημα από τον απατεώνα, πως επειδή δεν μπορούσε να καταθέσει τα χρήματα λόγω προβλήματος, ο επαγγελματίας θα έπρεπε να του δώσει όλο τον κωδικό της κάρτας (πιστωτικής).
Ο κ. Χιονίδης απάντησε πως δεν την είχε στα χέρια του και κάλεσε πίσω τον απατεώνα. Για καλή του τύχη, όμως εκείνη την ώρα πέρασε από το μαγαζί του ένας φίλος του ιδιοκτήτη στον οποίο και μετέφερε την ιστορία και αποφάσισαν να πάρουν στο τηλέφωνο το άτομο που υποτίθεται ότι παρίστανε τον υποψήφιο πελάτη. Ο άνθρωπος το διέψευσε φυσικά.
Όταν ο κ. Χιονίδης κατάλαβε την απάτη, ζήτησε από τον απατεώνα να κλείσει το τηλέφωνο.
Η απάτη όμως συνεχίστηκε: Έπειτα από πέντε λεπτά χτύπησε το τηλέφωνό του και εμφανιζόταν στην οθόνη «Εθνική Τράπεζα», με τον υποτιθέμενο που καλεί να ζητούσε ΑΦΜ και Αριθμό Ταυτότητας. Ο κ. Χιονίδης έδωσε πλαστά στοιχεία, ενώ λίγο αργότερα του ζητήθηκε ο αριθμός της κάρτας του. Σαν αιτιολογία, του είπαν ότι θα πρέπει να γίνει ταυτοποίηση.
Ο κ. Χιονίδης πήγε έπειτα στην τράπεζά του και ακολούθησε μια προσπάθεια ανίχνευσης του αριθμού αν ήταν της τράπεζας ή όχι. Ο αριθμός ήταν όντως της Τράπεζας, καθώς προφανώς είχε χακαριστεί, αλλά όπως του είπαν οι άνθρωποι της τράπεζας δεν πρέπει ποτέ να δίνονται επιπρόσθετα στοιχεία όπως Pin και τα σχετικά σε κάποιον που μας παίρνει τηλέφωνο.
Ακολούθησε φυσικά καταγγελία του περιστατικού, με τον κ. Χιονίδη να σημειώνει πως η πρώτη τηλεφωνική απάτη συνδέεται με τη δεύτερη και τον απατεώνα να κατάφερε να «χακάρει» τον τηλεφωνικό αριθμό της Τράπεζας, εφιστώντας την προσοχή.
Ωστόσο ο κ. Χιονίδης δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεται αντιμέτωπος με απόπειρα απάτης, καθώς προ διαστήματος απέτρεψε ηλικιωμένο γείτονά του στο να δώσει χρήματα σε απατεώνα, μετά από τηλέφωνο απάτης που έγινε για δήθεν τροχαίο δυστύχημα. Ο απατεώνας σε αυτό το περιστατικό συνελήφθη από την Αστυνομία.
Οι πολίτες πρέπει να προσέχουν για παρόμοια τηλεφωνήματα, καθώς οι απάτες είναι πολλές και οι απατεώνες ευφάνταστοι.
Η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Δ. Μακεδονίας συνιστά στους πολίτες προσοχή στις τηλεφωνικές απάτες: