Άναψε το πράσινο “φως” για την υλοποίηση της πρότασης του δήμου Κοζάνης για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, η οποία προβλέπει παρεμβάσεις στον άξονα που συνδέει το κέντρο της πόλης με τον Σιδηροδρομικό σταθμό, καθώς εγκρίθηκε ο προσωρινός πίνακας από την Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Την ανακοίνωση έκανε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Κώστας Δεσποτίδης, ο οποίος σημείωσε πως «λάβαμε από την Διαχειριστική Αρχή τη σχετική κοινοποίηση για την αξιολόγηση των προτάσεων των πέντε πόλεων που διεκδικούν το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Μέσα σ’ αυτές τις πέντε πόλεις βρίσκεται και η Κοζάνη. Έχει προεγκριθεί στην ουσία το φιλόδοξο σχέδιο που έχουμε υποβάλλει. Θυμίζω ότι περιλαμβάνει μία σημαντική και ολοκληρωμένη παρέμβαση στον άξονα που συνδέει το κέντρο με το χώρο του σιδηροδρομικού Σταθμού».
Θα ακολουθήσουν οι επόμενες φάσεις, σημείωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, με την δεύτερη φάση να ακολουθεί στο επόμενο διάστημα μέχρι την άνοιξη του 2017, οπότε η Διαχειριστική Αρχή με πρόσκληση που θα απευθύνει θα ζητήσει περισσότερα στοιχεία για το επιχειρησιακό σχέδιο. «Η υπηρεσία μας ήδη προετοιμάζεται όλο αυτό το διάστημα και θα είμαστε έτοιμοι να δώσουμε αναλυτικά στοιχεία για τη λογική της παρέμβασης, το περιεχόμενο θα είναι πιο αναλυτικό και θα παρουσιάζεται αναλυτικός προϋπολογισμός δράσεων και πράξεων, που θα συνοδεύονται από δείκτες και αναμενόμενα αποτελέσματα», υπογράμμισε ο Κ. Δεσποτίδης.
Οι επόμενες επτά ημέρες είναι περίοδος που μπορεί να γίνουν ενδεχόμενες ενστάσεις από ενδιαφερόμενους και μετά θα βγει ο οριστικός πίνακας. Επίσης, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, τόνισε ότι «έγινε ένα βήμα, έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας», καθώς θα υπάρξουν κι’ άλλες φάσεις στη συνέχεια. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, είπε, «ο σχεδιασμός του επιχειρησιακού σχεδίου για την Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη ξεκινά από τώρα για την πόλη της Κοζάνης».
Να σημειωθεί ότι η αρχική πρόταση του δήμου ήταν για 15 εκ. ευρώ, αλλά το ποσό που θα εγκριθεί δεν είναι δεδομένο, αφού το πρόγραμμα είναι ανταγωνιστικό και εξαρτάται από την ωριμότητα των προτάσεων, πράγμα που σημαίνει ένας δήμος που έχει μεγαλύτερο βαθμό ετοιμότητας μπορεί να λάβει παραπάνω κονδύλια σε βάρος άλλου δήμου που παρουσιάζει υστέρηση.