Συμβαίνει τώρα
Αρχική > Slider > Μέτρια η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της Πτολεμαΐδας το πρώτο 15νθήμερο των εκπτώσεων – Πτώση του τζίρου 20% σε σχέση με πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο

Μέτρια η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της Πτολεμαΐδας το πρώτο 15νθήμερο των εκπτώσεων – Πτώση του τζίρου 20% σε σχέση με πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο

Μοίρασε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email

Μειωμένη παρουσιάζεται η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της Πτολεμαΐδας – Εορδαίας το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων, με τον εμπορικό σύλλογο να κάνει λόγο για πτώση της τάξεων του 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο του Ιουλίου.

Αναλυτικότερα, όπως τόνισε μιλώντας στον “Π” ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πτολεμαΐδας – Εορδαίας Μιχάλης Δεληκώστας, η πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων κύλησε καλά, ωστόσο έπειτα η κίνηση έπεσε. Σε αυτό συνέβαλε και ο φόβος του κόσμου λόγω του κορωνοϊού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις.

Η εικόνα για τον Ιούλιο, τοπικά, είναι μέτρια, σημειώνει ο ίδιος, κάνοντας λόγο για πτώση 20% στον τζίρο σε σχέση με πέρυσι.

Ωστόσο, ο κ. Δεληκώστας προσθέτει πως οι εκπτώσεις συνεχίζονται, και οι έμποροι κάνουν το καλύτερο δυνατό, προσφέροντας στο αγοραστικό κοινό επάρκεια προϊόντων σε καλές τιμές και γενναίες εκπτώσεις που φτάνουν και στο 60%.

ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ: 7/10 επιχειρήσεις κατέγραψαν πτώση τον Ιούλιο, πανελλαδικά

Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε έρευνα για το πρώτο 15θήμερο των θερινών εκπτώσεων. Η πρωτοβουλία αυτή υπαγορεύτηκε από το νέο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον που προκάλεσε η υγειονομική κρίση της πανδημίας σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το πρώτο 15θήμερο των θερινών εκπτώσεων (από τα μέσα έως τα τέλη Ιουλίου) χαρακτηρίζεται παραδοσιακά ως η καλύτερη περίοδος από άποψης αγοραστικής κίνησης. Σε γενικές γραμμές, η κίνηση στην αγορά κινήθηκε πτωτικά το πρώτο δεκαπενθήμερο των θερινών εκπτώσεων ειδικά για τις μικρότερες επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται να διαχειριστούν ένα υψηλότερο κόστος προσαρμογής όπως επίσης και οι επιχειρήσεις ένδυσης-υπόδησης.

Σύνοψη αποτελεσμάτων

  1. Σε σύγκριση με το αντίστοιχη περίοδο του των θερινών εκπτώσεων του 2019, σχεδόν επτά στις δέκα επιχειρήσεις (68%) κατέγραψαν πτώση των πωλήσεων και μόλις το 8% αύξηση (Πίνακας 1, Διάγραμμα 1). Στην ένδυση-υπόδηση οι περισσότερες επιχειρήσεις (72%) σημείωσαν υποχώρηση του κύκλου εργασιών τους σε σχέση με πέρυσι, ενώ το αντίστοιχο μέγεθος περιορίζεται στις μισές (48%) στα είδη ψυχαγωγίας/ επιμορφωτικά είδη.
  2. Σχεδόν οκτώ στις δέκα (77%) επιχειρήσεις προχώρησαν σε ειδικές προσφορές από την επανέναρξη λειτουργίας τους μετά το “lockdown” έως τις θερινές εκπτώσεις. Πιο επιθετικά μάλιστα κινήθηκαν οι επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης καθώς οκτώ στις δέκα υιοθέτησαν πολιτική προσφορών με την άρση του “lockdown”  .
  3. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι μικρότερες επιχειρήσεις φαίνεται να επλήγησαν σε ισχυρότερο βαθμό. Ειδικότερα, σχεδόν οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών κάτω των 45.000 ευρώ εμφάνισαν πτώση πωλήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο δεκαπενθήμερο του 2019, έναντι σχεδόν έξι στις δέκα με τζίρο άνω των 45.000 ευρώ (Διάγραμμα 4).
  4. Για το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων (72%), το ποσοστό έκπτωσης επί των αρχικών τιμών δεν ξεπέρασε το 40%, με τον κύριο όγκο, βάσει δραστηριότητας, να καθορίζει το ποσοστό έκπτωσης στο εύρος 21%-40% .
  5. Σχεδόν έξι στις δέκα (58%) θεωρούν πως οι πωλήσεις τους κατά το πρώτο 15θήμερο των εκπτώσεων ήταν χειρότερες από ότι ανέμειναν, παρά το γεγονός ότι είχαν συνυπολογίσει τις επιπτώσεις της πανδημίας .
  6. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και από τη χαμηλότερη σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα επισκεψιμότητα για τρεις στις τέσσερις (74%) επιχειρήσεις (Πίνακας 5 και Διάγραμμα 8). Το εύρημα αυτό μπορεί να συνδέεται και με τη ραγδαία άνοδο των ηλεκτρονικών αναζητήσεων/ πωλήσεων, καθώς εξαιρετικά μεγάλη πτώση της επισκεψιμότητας σημειώθηκε σε οκτώ στις δέκα (81%) επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού και σε τρεις στις τέσσερις (75%) στην ένδυση-υπόδηση.
  7. Περισσότερες από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (84%) θεωρούν ότι οι καταναλωτές είναι συγκρατημένοι στις αγορές τους, εξέλιξη που αποδίδεται στη γενικευμένη αβεβαιότητα που προκάλεσε η πανδημία .
  8. Σχεδόν τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις (72%) δήλωσαν πως επηρεάστηκαν σε πολύ μεγάλο και μεγάλο βαθμό από την πανδημία ενώ σε μικρό βαθμό ή καθόλου μόνο το 6% (Πίνακας 7, Διάγραμμα 10).
  9. Ωστόσο, μόλις το 22% των επιχειρήσεων θεωρούν ότι τα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας τους έχουν δυσκολέψει σε μεγάλο ή πολύ μεγάλο βαθμό. Αντίθετα, το 41% σε μικρό ή καθόλου βαθμό .
  10. Το παραπάνω εύρημα επιβεβαιώνεται και από τις απαντήσεις για το κόστος προσαρμογής της επιχείρησης στο νέο πλαίσιο λειτουργίας λόγω Covid-19 αφού το 42% δήλωσε ότι το κόστος ήταν μικρό ή μηδαμινό και μόλις το 19% ότι ήταν  υψηλό και πολύ υψηλό (Πίνακας 9, Διάγραμμα 12). Οι επιχειρήσεις μάλιστα με τζίρο έως 45.000 ευρώ ήταν πιο ευαίσθητες στο εν λόγω κόστος προσαρμογής, καθώς το 27% και το 39% αυτών χαρακτήρισαν το κόστος μεγάλο/ πολύ μεγάλο και μέτριο αντίστοιχα (τα μεγέθη για τις επιχειρήσεις άνω των 45.000 διαμορφώθηκαν σε 13% και 30%). Εντούτοις, η αυστηροποίηση των μέτρων από τις 29 Ιουλίου (υποχρεωτική χρήση μάσκας στα καταστήματα λιανικής) ενδέχεται να πιέσει ανοδικά το σχετικό κόστος για το σύνολο των επιχειρήσεων λιανικής.
  11. Οι επιχειρήσεις διατηρούν σταθερά αρνητική θέση απέναντι στη λειτουργία τις Κυριακές. Η λειτουργία την Κυριακή, 19 Ιουλίου για περισσότερες από της μισές (53%) επιχειρήσεις δεν επηρέασε τον τζίρο της εκπτωτικής περιόδου, ενώ τέσσερις στις δέκα υποστήριξαν ότι τον επηρεάζει αρνητικά.

Μοίρασε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email

Στείλε μας Φωτογραφίες, Μηνύματα και Καταγγελίες στο [email protected]
kotzampasis

Συντάκτης: Βάσω Σάφη