Συμβαίνει τώρα
Αρχική > Στήλες > Σινεμά > Τα καρέ τρέχουν με 24

Τα καρέ τρέχουν με 24

Μοίρασε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email






Γεια σας!

 Προσωπικά:    Την περασμένη χρονιά με προσκάλεσαν από το λύκειο του Φιλώτα να τους μιλήσω για την μικρού μήκους ταινία μου με τίτλο “Το μήλο του Σαμαρείτη”. Φυσικά δέχτηκα με μεγάλη χαρά, αν και είχα πολύ άγχος διότι δεν είμαι συνηθισμένος σε αυτά τα γεγονότα. Όσο “ψώνιο” και να είμαι γνώριζα ότι δεν έκανα την ταινία του αιώνα (θα ήθελα) αλλά μέσα από την επίσκεψη μου στο σχολείο επιδίωξα να ενθαρρύνω όσο μπορούσα τα παιδιά να προσπαθούν αυτό που θέλουν και να μην το βάζουν κάτω στις όποιες δυσκολίες. Ένας δικός τους άνθρωπος, της διπλανής πόρτας έκανε μια ταινία που ταξίδεψε σε φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό με συνολικά 2 βραβεύσεις (ωραία μου τα λέω), τονίζω δεν ήταν κάποιος άθλος αλλά ήταν ένα μικρό παράδειγμα για τους μαθητές. Το σχολείο του Φιλώτα έχει πλούσια δράση στα καλλιτεχνικά πράγματα και τους βγάζω το καπέλο διότι κάνουν πράγματα που θέλουν και δεν μένουν κολλημένοι στην τυπικότητα. Μια και αναφέρομαι στα σχολεία δεν μπορώ να παραλείψω το 1 και 3 ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας που βοήθησε την κινηματογραφική ομάδα στην διοργάνωση του φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους. Μακάρι όλα τα σχολεία να ήταν έτσι, ειδικά στις δύσκολες εποχές που ζούμε. Ένα ευχαριστώ από μένα!  * link από την επίσκεψη στον Φιλώτα.

( http://annavak.wix.com/lykeiofilota2013-14#!fanis/c1qfw ).

 Ιστορικά:    Ο κινηματογράφος είναι μια πολύπλοκη τέχνη η οποία βασίζεται στην τεχνολογική καινοτομία και εξέλιξη. Από την εφεύρεση της μέχρι και τώρα, οι τεχνικές αλλαγές που έχει υποστεί είναι πολύ μεγάλες: από τον βωβό στην ομιλία, από τον ασπρόμαυρο στον σύγχρονο, το cinemascope, το Digital DolΒy, η εφεύρεση της τηλεόρασης, του video player, του DVD, η ανάπτυξη των multiplex αιθουσών, την άνθιση του διαδικτυου, οι προβολές 3D – 5D: Οι αλλαγές αυτές δεν είναι μόνο τεχνικές αλλά αλλάζουν ριζικά τη σχέση του θεατή με το οπτικοακουστικό έργο. Η αιχμή της νέας τεχνολογίας χρησιμοποιείται από τις μεγάλες εταιρίες ή τους κινηματογραφικούς συντελεστές προκειμένου να κρατάνε διαρκώς ζωντανό το ενδιαφέρον του κοινού και να το επαναφέρουν στις αίθουσες, αναπλαισιώνοντας κάθε φορά της σχέση του θεατή με την κινηματογραφική εμπειρία. Φυσικά τα αριστουργήματα του κινηματογράφου θα παραμένουν πάντα στην καρδιά των θεατών όσα χρόνια και να περάσουν, ακόμα και αν δημιουργήθηκαν πριν πολλές δεκαετίες, με την τεχνολογία να θεωρείται φτωχή με βάση τα σημερινά δεδομένα. Εκεί είναι και η μαγεία!  Όλα τα παραπάνω αποτελούν την τεχνολογική προσέγγιση του κινηματογράφου, φυσικά υπάρχουν και άλλες προσεγγίσεις όπως η Βιογραφική, Αισθητική κτλ.  Ο κινηματογράφος επίσης μας παρέχει τη δυνατότητα να γνωρίσουμε διαφορετικές κουλτούρες και μας δίνει μια εικόνα νέων/διαφορετικών τρόπων σκέψης. Οι παλιές όπως και οι νέες ταινίες, προσφέρουν καλλιτεχνικές εμπειρίες, ή διορατικές εικόνες της ανθρώπινης ζωής σε άλλους τόπους και χρόνους. Άλλες αποτελούν τεκμήρια της καθημερινής ζωής και ύπαρξης σε δοσμένο τόπο και χρόνο και άλλες εξαιρετικών ιστορικών γεγονότων που εξακολουθούν να έχουν φοβερή απήχηση σήμερα (ταινίες εποχής, ιστορικές). Μια και ανάφερα ιστορικές ετοιμαστείτε για την μεγάλη “ΕΞΟΔΟ” του Ridley Scott. *Την επόμενη φορά θα ασχοληθούμε με τον όρο ‘κινηματογράφος’ και πως επικράτησε ιστορικά, back to 1895!

 Ατάκα: “Υπάρχουν δύο ειδών άνθρωποι: οι καλοί και οι κακοί. Οι καλοί κοιμούνται καλύτερα, αλλά οι κακοί φαίνεται ότι περνούν καλύτερα ξύπνιοι.” Γούντυ Άλλεν

 BOX OFFICE choice: Interstellar του Christopher Nolan! Στα κοντά …κοντά μας!

 

Αφίσα-πρόταση:

shame_2

 

Τοπικά: Σήμερα στην στήλη παρουσιάζουμε μια ταινία μικρού μήκους από τον συντοπίτη και αντιπρόεδρο της κινηματογραφικής ομάδας Πτολεμαΐδας τον Ηλία Μάνη. Είναι μια παραγωγή χωρίς budget, που πραγματοποιήθηκε στις αρχές της δεκατιάς του 90 στην Πτολεμαΐδα, με τίτλο ο ΑΝΙΧΝΕΥΤΗΣ.

*

Μοίρασε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email

Στείλε μας Φωτογραφίες, Μηνύματα και Καταγγελίες στο [email protected]
kotzampasis

Συντάκτης: Φάνης Τοψαχαλίδης