Συμβαίνει τώρα
Αρχική > Αρχείο Ετικετών: Ελένη Αλεξανδρίδου

Αρχείο Ετικετών: Ελένη Αλεξανδρίδου

Όταν η συνοχή της σχολικής κοινότητας κινδυνεύει – Γράφει η Ελένη Α. Αλεξανδρίδου

Ποιες καταστάσεις μπορεί να επηρεάσουν τη συνοχή της σχολικής κοινότητας; Ο θάνατος είτε ενός εκπαιδευτικού, είτε ενός μαθητή της σχολικής κοινότητας. Οι φυσικές καταστροφές που επηρεάζουν τόσο τους χώρους στους οποίους ζει ...

Διαβάστε Περισσότερα »

«Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες» γράφει η Ελένη Αλεξανδρίδου

Περίπου το 12-15% του μαθητικού πληθυσμού εκδηλώνει κάποια μορφή μαθησιακής δυσκολίας κατά τη διάρκεια της σχολικής του πορείας. Με τον όρο «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες» ορίζουμε μία κατάσταση με διαφορετικά χαρακτηριστικά – συμπτώματα ...

Διαβάστε Περισσότερα »

«Χρήση» ή «κατάχρηση» των νέων τεχνολογιών; «Το ελέγχω» ή «Με ελέγχει»;

Η κατάχρηση των νέων τεχνολογιών, και ειδικά του διαδικτύου, στις μέρες μας έχει πάρει διαστάσεις κοινωνικού φαινομένου. Η τεχνολογία έγινε «κακή» από τότε που ο άνθρωπος έφτασε να την χρησιμοποιεί αλόγιστα και ...

Διαβάστε Περισσότερα »

Παιδιά με επιθετική συμπεριφορά: Πως μπορούμε να τη διαχειριστούμε – γράφει η Ελένη Αλεξανδρίδου

Τα παιδιά με διαταραχές διαγωγής και συμπεριφορές κοινωνικοποιημένης επιθετικότητας χαρακτηρίζονται ως ανυπάκουα, απαθή, αντιδραστικά, καταστροφικά, εχθρικά, με εκρήξεις θυμού, μίσους και οργής και άσκησης σωματικής βίας. Τα συγκεκριμένα παιδιά τείνουν να χαρακτηρίζονται ...

Διαβάστε Περισσότερα »

Διακοπές για το παιδί: Μία περίοδος ξεκούρασης ή επανάληψης; – γράφει η Ελένη Αλεξανδρίδου

Οι διακοπές του καλοκαιριού έχουν ήδη αρχίσει για τα παιδιά και μαζί με αυτές τα κατακλύζει ένα κλίμα ανεμελιάς και αντιδραστικής αποχής από οτιδήποτε θυμίζει το σχολείο. Αυτή την περίοδο ο κύριος ...

Διαβάστε Περισσότερα »

Μία οικογένεια και δύο διαφορετικά παιδιά – γράφει η Ελένη Αλεξανδρίδου

  Έχουν τα ίδια γονίδια, ζουν κάτω από την ίδια στέγη, έχουν τους ίδιους γονείς, λαμβάνουν την ίδια ανατροφή, αλληλεπιδρούν με το ίδιο περιβάλλον και όμως διαφέρουν τόσο πολύ! Γιατί όμως; Κάθε ...

Διαβάστε Περισσότερα »

«Άγχος» – Αναλύω και Διαχειρίζομαι – γράφει η Ελένη Αλεξανδρίδου

Μπροστά ακόμα και στη λέξη «άγχος» η κοινή γνώμη αντιδρά! Εγώ από την άλλη, υποστηρίζω πως πρέπει να χαιρόμαστε για ένα κομμάτι της ύπαρξής του, γιατί μέσω αυτού μπορούμε να επιβιώσουμε και  ...

Διαβάστε Περισσότερα »

Τι περιμένει από το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς ένας αυτιστικός μαθητής

Ας ανοίξουμε τα ματιά μας και να δούμε τον Αυτισμό όπως οι ίδιοι οι αυτιστικοί τον γνωρίζουν και το βιώνουν. Ας βγει επιτέλους ο Αυτισμός από το σκοτάδι της άγνοιας και του ...

Διαβάστε Περισσότερα »

Κατάρριψη των μύθων γύρω από τον αυτισμό

Ας ανοίξουμε τα ματιά μας και να δούμε τον Αυτισμό όπως οι ίδιοι οι αυτιστικοί τον γνωρίζουν και το βιώνουν. Ας βγει επιτέλους ο Αυτισμός από το σκοτάδι της άγνοιας και του ...

Διαβάστε Περισσότερα »

Ποια είναι τελικά η «κατάλληλη» τιμωρία για ένα παιδί;

Ο Burrhus Frederic («B. F.») Skinner, ψυχολόγος που συνέβαλε στις σύγχρονες θεωρίες γύρω από τον έλεγχο της ανθρωπινής συμπεριφοράς, ήταν ο πρώτος που μίλησε για την τιμωρία, χωρίς όμως να υποστηρίζει τη ...

Διαβάστε Περισσότερα »
covid-19 covid-19

«Κάθε παιδί έχει ταλέντα και έχει δικαίωμα να τα αξιοποιεί για να είναι ευτυχισμένο στη ζωή του…» – γράφει η Ελένη Αλεξανδρίδου

«Κάθε παιδί έχει ταλέντα και έχει δικαίωμα να τα αξιοποιεί για να είναι ευτυχισμένο στη ζωή του γιατί επιτυχία είναι να δουλεύεις πάνω σε αυτό που σου αρέσει σε αυτό που είσαι ...

Διαβάστε Περισσότερα »

Πως θα γεφυρώσουμε την επικοινωνία με τα παιδιά μας – γράφει η Ελένη Αλεξανδρίδου

Είναι λογικό πως η αναγνώριση και η έκφραση συναισθημάτων μέσα στην οικογένεια, δημιουργούν πλαίσια ασφάλειας και εμπιστοσύνης, που βοηθούν το παιδί να ηρεμεί και να ρυθμίζει τα συναισθήματά του. Η επικοινωνία αποτελεί ...

Διαβάστε Περισσότερα »