Αρχική > Slider > Aναζητείται λύση για διέλευση εξοπλισμού 5ης μονάδας: Κλιμάκιο τεχνικών Περιφέρειας και ΤΕΡΝΑ στην Καστανιά – Μετά το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του «e-ptolemeos.gr» λειτούργησαν τα αντανακλαστικά των υπευθύνων της ΖΕΠ

Aναζητείται λύση για διέλευση εξοπλισμού 5ης μονάδας: Κλιμάκιο τεχνικών Περιφέρειας και ΤΕΡΝΑ στην Καστανιά – Μετά το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του «e-ptolemeos.gr» λειτούργησαν τα αντανακλαστικά των υπευθύνων της ΖΕΠ

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

 

Κοινό κλιμάκιο τεχνικών της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Δυτικής Μακεδονίας, της ΤΕΡΝΑ που κατασκευάζει την 5η μονάδα της Πτολεμαΐδας και της εξειδικευμένης ιταλικής εταιρίας που μεταφέρει την γιγαντιαία γεννήτρια και τον μετασχηματιστή, επισκέφτηκαν χτες την Καστανιά όπου βρίσκονται ακινητοποιημένα επί έντεκα ημέρες τα εν λόγω μηχανήματα, προκειμένου να βρεθεί λύση για την διέλευσή τους, η οποία ως γνωστόν απαγορεύτηκε από την αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας, για λόγους ασφάλειας του οδικού δικτύου.

Η αυτοψία του τεχνικού κλιμακίου γίνεται δύο ημέρες μετά το δημοσίευμα του «e-ptolemeos.gr» για τον εγκλωβισμό του υπέρβαρου εξοπλισμού της 5ης μονάδας στη μέση της διαδρομής της παλιάς εθνικής οδού Βέροιας – Κοζάνης, μέσω Καστανιάς. Σύμφωνα με πληροφορίες τα αντανακλαστικά των πολιτικών και υπηρεσιακών παραγόντων της ΖΕΠ λειτούργησαν επιτέλους μετά την πανελλήνια έκταση που έλαβε το θέμα από την δημοσιότητα. Η εντολή του περιφερειάρχη είναι να καθίσουν κάτω οι υπηρεσίες της Περιφέρειας μαζί με εκπροσώπους της εταιρίας και να δώσουν λύση το συντομότερο δυνατόν στο μείζον θέμα που δημιουργήθηκε. Στη ΖΕΠ πραγματοποιούνται συσκέψεις επί συσκέψεων, ενώ παράλληλα, υπάρχει ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας με τα αρμόδια υπουργεία, προκειμένου η γεννήτρια και ο μετασχηματιστής, βάρους 395 τόνων το καθένα να «ξεκολλήσουν» από την Καστανιά και να οδεύσουν προς το εργοτάξιο της Πτολεμαΐδας. Ζητούμενο είναι να βρεθεί κοινός τόπος, να υπάρξει συνεννόηση μεταξύ των εμπλεκομένων και να επισπευτεί η διαδικασία μεταφοράς, καθώς μέχρι τώρα χάθηκε πολύτιμος χρόνος και ήδη υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση, αφού από τον Οκτώβρη του 2017 ξεκίνησαν οι πρώτες συσκέψεις για την διέλευση του σημαντικού εξοπλισμού, αλλά δυστυχώς  τα ογκώδη μηχανήματα παραμένουν σε …θερινές διακοπές στην πευκόφυτη ορεινή Καστανιά, αν και θα έπρεπε να είναι από καιρό στο εργοτάξιο και να είχε αρχίσει η εγκατάστασή τους. Οι πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις, προβλέπουν ότι το φορτίο μπορεί να φτάσει στο εργοτάξιο μέχρι τα τέλη Ιουλίου, εφόσον υπάρξει συνεργασία, πνεύμα κατανόησης και φυσικά επιτάχυνση των διαδικασιών. Διαφορετικά, η περαιτέρω καθυστέρηση θα είναι ολέθρια ως προς το χρονοδιάγραμμα παράδοσης του σημαντικού έργου της 5ης μονάδας.

Σκοπός της αυτοψίας της Τετάρτης είναι η επιθεώρηση των τεχνικών έργων ένα προς ένα και του οδικού δικτύου σημείο προς σημείο, ώστε να προκριθούν από κοινού οι τεχνικές παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν και να «τρέξει» γρήγορα η υλοποίησή τους. Οι τεχνικοί προχώρησαν σε καταγραφή των δεδομένων και εντός των προσεχών ημερών αναμένεται να έχουν έτοιμη την έκθεσή τους.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τον «e-ptolemeos.gr» που αποκάλυψε το θέμα, η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, δεν έδωσε άδεια διέλευσης της υπερμεγέθους γεννήτριας και του μετασχηματιστή, επικαλούμενη ότι δεν αντέχει το παμπάλαιο και καταπονημένο οδικό δίκτυο μία τέτοια μεταφορά και δεν διασφαλίζεται η ασφάλεια κατά την διέλευση. Να σημειωθεί ότι ανάλογες ενστάσεις εγείρει και η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Π.Ε. Κοζάνης, καθώς ένα κομμάτι της διαδρομής είναι της αρμοδιότητας της εν λόγω υπηρεσίας. Από την πλευρά τους η κατασκευάστρια εταιρία και η μεταφορική εταιρία αντιτάσσουν ότι κατέθεσαν εμπεριστατωμένες μελέτες, διασφαλίζουν την  ασφάλεια του οδικού δικτύου και του φορτίου και είναι πρόθυμες να καταθέσουν εγγυητικές επιστολές για την κάλυψη τυχόν ζημιών του οδικού δικτύου.

Τέλος, να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη γεννήτρια και ο μετασχηματιστής κατασκευάστηκαν ειδικά για την 5η μονάδα, η πρώτη στην Ιαπωνία με κόστος 18 εκ. ευρώ και ο δεύτερος στην Τουρκία με κόστος 4 εκ. ευρώ, ενώ το κόστος μεταφοράς από εξειδικευμένη εταιρία ανέρχεται σε 1,5 εκ. ευρώ.

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print
Στείλε μας Φωτογραφίες, Μηνύματα και Καταγγελίες στο ptolemeos@e-ptolemeos.gr

Συντάκτης: Χρήστος Βήττας