Αρχική > Ελλάδα > Αυτοκινητόδρομος Ε65: Ο αδύναμος κρίκος του δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Ο αδύναμος κρίκος του δικτύου αυτοκινητόδρομων της χώρας

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someonePrint this page

Εδώ και μερικούς μήνες το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων της χώρας ολοκληρώθηκε με μία εκκρεμότητα. Η λειτουργία του πρώτου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας γνωστότερου ως Ε65, αναμένεται εντός των επόμενων εβδομάδων, ημερών κατά μερικούς.

Το δυσάρεστο στην περίπτωση του Ε65 είναι ότι η λειτουργία των 80χλμ μεταξύ της περιοχής της Ξυνιάδας και των Τρικάλων δεν θα επηρεάσει συνολικά (τουλάχιστον σε σημαντικό βαθμό) την απόδοση του δικτύου αυτοκινητόδρομων.

Το γιατί είναι προφανές. Ο Ε65 είναι ένας οδικός άξονας «τυφλός», ξεκινά από κάπου και καταλήγει κάπου αλλά δεν συνδέεται απευθείας με κανέναν άλλο αυτοκινητόδρομο της χώρας, δίνοντας την εντύπωση ότι αυτός ο δρόμος θα εξυπηρετεί κυρίως την τοπική κίνηση και όχι την υπερτοπική, διαμπερή κίνηση που διαθέτουν οι άλλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας.

Επιπλέον, ο Ε65, έχει την ατυχία στο τμήμα που πρόκειται να λειτουργήσει, να πρέπει να ανταγωνιστεί ένα εξαιρετικά καλό τοπικό δίκτυο με ένα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας που σε μεγάλο τμήμα μπορεί να χαρακτηριστεί εντυπωσιακός.

Βέβαια, η λειτουργία του Ε65 θα είναι καταλυτική για τη Δυτική Θεσσαλία. Έστω και με αυτή τη μορφή, καταργεί τις επικίνδυνες και κουραστικές στροφές του Δομοκού και συντομεύει το ταξίδι προς Τρίκαλα κατά περίπου 20-30 λεπτά. Επίσης φέρνει πιο κοντά σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς, όπως τα Μετέωρα και η Λίμνη Πλαστήρα που θα απέχουν από την Αθήνα, η πρώτη 3 ώρες και 10 λεπτά και η δεύτερη 2 ώρες και 45 λεπτά.

Το μεγάλο μειονέκτημα του Ε65 σε σχέση με τα δύο «κομμένα άκρα» είναι σαφώς το νότιο τμήμα. Η απώλεια άμεσης σύνδεσης με τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη στο ρεύμα προς τα βόρεια, που είναι το πιο χρυσοφόρο, με τις μεγαλύτερες ροές σε όλο το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων, δημιουργεί το μεγαλύτερο ανάχωμα.

Άλλωστε δεν είναι τυχαίος ο αγώνας που γίνεται από το Υπουργείο Υποδομών, στην εξασφάλιση της έγκρισης χρηματοδότησης από την DG Com του νότιου τμήματος από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Η εκκίνηση των εργασιών με την ολοκλήρωση τους εκτιμάται ότι θα γίνει σε χρόνο ρεκόρ, πολύ μικρότερο των 3 ετών που υπάρχει ως στόχος για 2 σημαντικούς λόγους.

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ…..

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someonePrint this page
Στείλε μας Φωτογραφίες, Μηνύματα και Καταγγελίες στο ptolemeos@e-ptolemeos.gr

Συντάκτης: e-ptolemeos team