Σε συμβολική κατάληψη των γραφείων της εταιρίας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» στη Θεσσαλονίκη προχώρησαν χτες οι εργαζόμενοι, με πρωτοβουλία του Συλλόγου Συμβασιούχων.
Η συμβολική κατάληψη άρχισε στις 7.30 π.μ., κορυφώθηκε στις 9.30 με 10 π.μ., με την άφιξη των συμβασιούχων από τα περιφερειακά εργοτάξια της εταιρίας και έληξε στη 1.30 το μεσημέρι. Ο Σύλλογος Συμβασιούχων της Εγνατία Οδός Α.Ε. (ΣΥ.Σ.Τ.Ε.Ο.), προχώρησε σε αυτή τη μορφή διαμαρτυρίας και διεκδίκησης των αιτημάτων του, καθώς όπως επισημαίνει «οι απαντήσεις τις οποίες περιμέναμε, δεν ήρθαν και καμία δέσμευση για κάτι θετικό δεν πάρθηκε από την νέα διοίκηση της εταιρίας που περιμέναμε τόσους μήνες να αναλάβει τα καθήκοντά της». Ειδικότερα επισημαίνει ότι «στο πρώτο διοικητικό συμβούλιο και στη γενική συνέλευση των μετόχων δεν ασχολήθηκε
ούτε με το εργασιακό μας μέλλον και τις συμβάσεις που λήγουν, ούτε με την αξιοποίηση της Εταιρείας, αγνοώντας ουσιαστικά την υπάρχουσα κατάσταση». ότι δηλαδή η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» :
-Έχει δύο έργα παραχώρησης και πρέπει η εταιρεία να εφαρμόσει όλα όσα προβλέπει ο νόμος για τη στελέχωση παρόμοιων έργων, αξιοποιώντας και επιπλέον προσωπικό .
-Έχει τη συντήρηση, με επίσης σημαντικό αντικείμενο
-Έχει την παρακολούθηση των κατασκευασμένων έργων (γεφυρών, σηράγγων, ειδικών κατασκευών)
-Έχει τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου
-Έχει εργολαβίες σε εξέλιξη (κύριος άξονας, κάθετοι άξονες, συμπληρωματικά έργα)
-Έχει δημοπρατήσει εδώ και λίγες ημέρες νέα έργα σημαντικού προϋπολογισμού
-Έχει έργα εν εξελίξει στο εξωτερικό (διαχείριση και επίβλεψη έργων σε Ρουμανία, Αλβανία, Σερβία, Τεχνική Γραμματεία υλοποίησης διαδρόμου Θεσ/νίκης-Κων/πολης κ.α.)
-Έχει καταθέσει προσφορές σε διαγωνισμούς στο εξωτερικό, χρησιμοποιώντας βιογραφικά Συμβασιούχων ορισμένου χρόνου,
-Έχει μελέτες εν εξελίξει (η εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης – και όχι μόνον- τρέχει)
και μη αναφέροντας εκ παραλλήλου έργα αρμοδιότητας της «ΕΟΑΕ,» που θα δημοπρατηθούν εντός τριών μηνών : το Καστοριά – Κρυσταλλοπηγή (δηλώσεις Υπουργού κ.Ρέππα) και αμέσως μετά το Φλώρινα – Νίκη.
Το ερώτημα που υποβάλλει ο σύλλογος των συμβασιούχων είναι το «ποιος πότε και πώς» θα υλοποιήσει τα παραπάνω ;
Και όλα αυτά χωρίς την προοπτική της ανάπτυξης της «Ε.Ο.Α.Ε.» με την ανάληψη των νέων έργων και χωρίς να συνυπολογίζεται η δυνατότητα εισροής χρημάτων άμεσα, από την αξιοποίηση της εταιρείας διεθνώς.
Οι συμβασιούχοι με τη χτεσινή συμβολική κατάληψη διεκδίκησαν και διεκδικούν την παράταση όλων των συμβάσεων μέχρι τις 31/12/2010, ενώ επισημαίνουν ότι «αρκετές συμβάσεις έχουν ήδη λήξει. Η ανάγκη παράτασης των συμβάσεων επιβάλλεται, σύμφωνα με τον σύλλογο των συμβασιούχων από τους εξής λόγους:
-Την ανάγκη ολοκλήρωσης (κλείσιμο) των υφισταμένων έργων
-Την ανάγκη συνέχισης της στελέχωσης των νέων αντικειμένων της εταιρείας (Συμβάσεις Παραχώρησης-Νέα Έργα)
-Την ανάγκη συνέχισης της στελέχωσης των Έργων Εξωτερικού
-Την ανάγκη συντήρησης, λειτουργίας, παρακολούθησης του αυτοκινητόδρομου διαρκώς
-Την ανάγκη συνέχισης και ολοκλήρωσης μελετών που βρίσκονται σε εξέλιξη
Ζητά ακόμη υπεύθυνες απαντήσεις «γιατί εσκεμμένα δεν βρέθηκε ακόμα τρόπος να συνεχίσουμε να στελεχώνουμε έργα που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και έργα που βραχυπρόθεσμα διεκδικούμε να ανατεθούν στην εταιρεία (π.χ. Λάρισα-Κοζάνη-Πτολεμαΐδα-Φλώρινα); Ρωτά αν θα δημιουργηθούν καινούρια σχήματα και θα εκπαιδευτούν από την αρχή νέα στελέχη, απαξιώνοντας μια αποδεδειγμένα πετυχημένη ευρωπαϊκά εταιρεία, για να πειραματιστούμε εν μέσω οικονομικής δυσπραγίας; Απαιτεί το αυτονόητο, δηλαδή την αξιοποίηση της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας των συμβασιούχων, να μην απαξιωθεί η επένδυση του ελληνικού λαού στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας, αξιοποίηση της εμπειρίας της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.» και όχι πειραματισμοί με «νέα σχήματα».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ