Η ανάπτυξη της επικοινωνίας και η ανάδειξη της εμπορικής ταυτότητας είναι απαραίτητα στοιχεία για την πετυχημένη παρουσία μιας επιχείρησης σε μια εμπορική έκθεση, τονίστηκε στην ημερίδα που διοργάνωσε την Τετάρτη ο Εμπορικός Σύλλογος Πτολεμαΐδας στο πλαίσιο της καλύτερης οργάνωσης της 3ης Εμπορικής – Ανθοκομικής Έκθεσης «Εορδαία 2011» που θα πραγματοποιηθεί αρχές Μαΐου στην Πτολεμαΐδα.
Σύμφωνα μάλιστα με ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου, μετά από αίτημα των εκθετών αποφασίσθηκε η επέκταση της λειτουργίας της έκθεσης κατά μία ημέρα, οπότε θα διαρκέσει έως και την Δευτέρα 9 Μαΐου αντί 8 Μάιου που είχε αποφασιστεί αρχικά. Κι όπως δήλωσε στην επιμορφωτική ημερίδα για τους εκθέτες ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Ματθαίος Καλαϊτζόπουλος, η έκθεση είναι ήδη πλήρης, «έχουμε 2.400 τ.μ. στεγασμένου χώρου γεμάτα από επιχειρηματίες που κοιτάζουν μπροστά» και ανέφερε ότι από φέτος και κάθε χρόνο θα γίνονται και επιμορφωτικά σεμινάρια για τους εκθέτες της «Εμπορικής Έκθεση «Εορδαία».
Ενδιαφέρουσες συμβουλές έδωσε στους συμμετέχοντες εκθέτες ο εισηγητής της εκδήλωσης, Οικονομολόγος με εξειδίκευση σε θέματα διεθνών εμπορικών εκθέσεων Marketing, dr. Ιωάννης Κριτσωτάκης, για το πώς μπορούν να οργανώσουν τη συμμετοχή τους σε μια έκθεση, πως θα προσελκύσουν επισκέπτες αλλά και αναφορικά με το πώς θα αξιοποιήσουν στη συνέχεια τα στοιχεία που θα συγκεντρώσουν στην έκθεση.
Ανέφερε συγκεκριμένα ότι οι επιχειρηματίες που παίρνουν μέρος σε μια έκθεση για να επωφεληθούν από τη συμμετοχή τους σε αυτή θα πρέπει να φροντίσουν αναδείξουν την εταιρική τους εικόνα και κυρίως να αναπτύξουν την επικοινωνία με τους επισκέπτες της έκθεσης. Ο ανθρώπινος παράγοντας, η επικοινωνία με τους επισκέπτες της έκθεσης δηλαδή, είναι, είπε, ο σημαντικότερος παράγοντας. Αυτό προϋποθέτει όμως σημαντική προετοιμασία, να μελετήσουν ποιοι είναι οι προσδοκόμενοι επισκέπτες της έκθεσης και η όσο το δυνατόν ελκυστικότερη παρουσίαση του προϊόντος τους. «Να κάνουν δηλαδή ό,τι κάνει μία γυναίκα κάθε μέρα: φροντίζει τον εαυτό της για να είναι ελκυστική. Και το σταντ δεν είναι τίποτε διαφορετικό». Χρειάζεται ωραία μηνύματα, ωραίο φωτισμό, μεθοδική δουλειά και σωστά στημένα προϊόντα και ένα επιχειρηματία που σέβεται τους επισκέπτες. «Ένας άνθρωπος που κάθεται στο βάθος, καπνίζει ή πίνει τον καφέ του αδιαφορώντας για το ποιος περνά απ’ έξω, έχει τοποθετήσει άτσαλα τα προϊόντα του δημιουργεί εικόνα που απωθεί», όπως είπε.
Ο κ. Κριτσωτάκης επισήμανε ότι κυρίως στη σημερινή περίοδο οικονομικής κρίσης η επικοινωνία με τους επισκέπτες της έκθεσης «συνεχίζει να είναι η καλύτερη τακτική, γιατί είναι η φθηνότερη και η εξυπνότερη». Πρόσθεσε μάλιστα ότι τα οφέλη από τη συμμετοχή μιας επιχείρησης σε μια έκθεση σε περίοδο κρίσης είναι ακόμη περισσότερα, διότι «εάν η επιχείρηση δεν αναπτύξει επιθετική πολιτική πωλήσεων και επικοινωνίας θα σβήσει» και υπογράμμισε ότι χρειάζονται τουλάχιστον τρεις συμμετοχές σε μια έκθεση για να αρχίσουν να προκύπτουν τα οφέλη, γιατί «σπουδάζεις» τη συμμετοχή και τα οφέλη της έκθεσης.
Βαρύτητα έδωσε ο εισηγητής και στο κομμάτι της προετοιμασίας παρουσίασης σε μια έκθεση, λέγοντας ότι θα πρέπει ο επιχειρηματίας να εξετάσει τι κόσμο θα προσελκύσει η έκθεση, από ποιες περιοχές, τι προσδοκούν οι επισκέπτες και τι μπορεί να τους προσφέρει η συγκεκριμένη επιχείρηση.
Σημείωσε ακόμη ότι «η έκθεση αρχίζει να ζει αμέσως μετά το τέλος της, αφού η σοφία που αποκτήθηκε από την παρουσία της επιχείρησης σε μια έκθεση πρέπει να μετατραπεί στη συνέχει σε πώληση», κι αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρξει καλή επαφή με τους επισκέπτες του σταντ και να διατηρήσει ο επιχειρηματίας ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας.
Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ