Σε «γεφύρι της Άρτας» εξελίσσεται το έργο του δρόμου Κοζάνης- Σερβίων, το οποίο παρουσιάζει καθυστέρηση ενός έτους, αλλά όχι μόνο δεν ολοκληρώθηκε, αλλά διακόπηκαν οι εργασίες στο ένα τμήμα πριν …αρχίσουν.
Αιτία της διακοπής των εργασιών είναι η έλλειψη χρημάτων, καθώς η ανάδοχος εταιρία ζητά τα λεφτά των πιστοποιημένων εργασιών, αλλά δυστυχώς, σύμφωνα με τους υπεύθυνους της νομαρχίας, «λεφτά δεν υπάρχουν». Η κατάσταση αυτή παρατείνει την ταλαιπωρία των ταξιδιωτών, οι οποίοι αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τον υφιστάμενο δρόμο που έχει πολλές παγίδες θανάτου, γεγονός που αποδεικνύεται από τα πάμπολλα τροχαία δυστυχήματα, τα περισσότερα θανατηφόρα. Να σημειωθεί ότι η αρχική σύμβαση είχε υπογραφεί τον Ιούνιο του 2008, με χρονικό ορίζοντα κατασκευής ένα έτος, δηλαδή ο δρόμος έπρεπε να παραδοθεί τον Ιούνιο του 2009. Από τότε δόθηκαν διάφορες παρατάσεις, αλλά δεν σημειώθηκε καμία πρόοδος, αφού ο εργολάβος δεν πληρώνεται.
Ενώ λοιπόν υπάρχει καθυστέρηση ενός έτους, παραδόθηκε στην κυκλοφορία μόνο το τμήμα «διασταύρωση Βελβεντού – Σέρβια», χωρίς να έχει παραδοθεί επισήμως το έργο, αλλά στην ουσία το άλλο τμήμα «Στροφές ΟΑΕΔ – Βαθύλακος» δεν άρχισε ακόμη. Για να ακριβολογούμε ολοκληρώθηκε μόνο ο παράδρομος, στον οποίο θα εκτραπεί η κυκλοφορία, προκειμένου να αρχίσουν οι εργασίες βελτίωσης και διάνοιξης του κύριου άξονα. Όμως οι εργασίες είναι σταματημένες, αφού η στρόφιγγα των χρηματοδοτήσεων είναι κλειστή. «Περιμένουμε λεφτά από το ΕΠΑΔΥΜ, αλλά λόγω των προβλημάτων που παρουσιάζει το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αλλά και της γενικότερης οικονομικής δυσπραγίας δεν μπορούμε να εκταμιεύσουμε χρήματα. Είμαστε σε συνεργασία με τον περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας, προσδοκώντας να ανοίξει το ΕΠΑΔΥΜ και να γίνει εκταμίευση το συντομότερο δυνατόν», δήλωσε στον «Π» ο αντινομάρχης Γιάννης Σόκουτης. Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της κατασκευαστικής εταιρίας «ΜΠΕΤΟΚΑΤ Α.Ε.», διαβεβαιώνει ότι «αν μας καταβάλλουν τα οφειλόμενα του πιστοποιημένου έργου θα συνεχίσουμε αμέσως τις εργασίες, διαφορετικά αδυνατούμε να ανταποκριθούμε». Σύμφωνα με τον ίδιο τα οφειλόμενα ανέρχονται σε περίπου 900.000 ευρώ, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν 1,5 εκ. ευρώ, αλλά υπήρξε συμπληρωματική σύμβαση και πρόσθετη δαπάνη 300.000 και 400.000 ευρώ αντιστοίχως, για κάποιες απρόβλεπτες δυσκολίες αποστράγγισης νερών και ενός παράδρομου που χρειάστηκε να γίνει.
Το άσχημο είναι ότι δεν υπάρχει φως στον ορίζοντα για την έναρξη των εργασιών που διακόπηκαν, αφού κανείς δεν ξέρει πότε θα ανοίξει το ΕΠΑΔΥΜ. Άλλωστε, τα πάντα έχουν μπει στη δίνη της οικονομικής κρίσης και δεν συντελείται καμία ανάπτυξη. Για του λόγου το αληθές, σημειώνεται ότι ο δρόμος Κοζάνης – Σερβίων δεν είναι το μοναδικό έργο που καθυστερεί και διακόπηκε, αλλά υπάρχουν πολλά παρόμοια έργα, για τα οποία οι ανάδοχες εταιρίες περιμένουν να πληρωθούν τις πιστοποιημένες εργασίες, προκειμένου να ξαναβάλουν τις μπουλντόζες μέσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ