Συνεχίστηκαν και χθες οι καταλήψεις σχολικών κτιρίων στην Πτολεμαΐδα, καθώς υπό κατάληψη τελούν από την Δευτέρα το σχολικό συγκρότημα των 1ου και 2ου Γενικών Λυκείων(ΓΕΛ), του 3ου ΓΕΛ- οι μαθητές του οποίου έλυσαν ωστόσο- προσωρινά την Τετάρτη την κατάληψη του σχολείου τους προκειμένου να καταδειχθεί η συντριπτική συμμετοχή των καθηγητών τους στην απεργία. Συνεχίζεται επίσης η κατάληψη στο 2ο Επαγγελματικό Λύκειο (συστεγάζεται με το 1ο Γυμνάσιο), ωστόσο σε κατάληψη προχώρησαν από την Τρίτη και οι μαθητές του 4ου Γυμνασίου της πόλης.
Οι μαθητές διαμαρτύρονται για κενές διδακτικές ώρες και την έλλειψη βιβλίων, κυρίως σε μαθήματα κατεύθυνσης, όπως καταγγέλλουν οι μαθητές των τριών Γενικών Λυκείων, ενώ οι μαθητές του 3ου ΓΕΛ καταγγέλλουν επίσης ότι στο πλαίσιο των συγχωνεύσεων έχει γίνει σύμπτυξη τμημάτων του σχολείου με αποτέλεσμα να στοιβάζονται 30 μαθητές ανά αίθουσα. Ζητούν άμεση χρηματοδότηση των σχολείων για κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών τους, να δοθούν τώρα όλα τα βιβλία και να καλυφθούν τα κενά με διορισμούς μονίμων καθηγητών.
Οι μαθητές του 4ου Γυμνασίου διαμαρτύρονται και για κτιριακά προβλήματα, υποστηρίζοντας ότι «υπάρχει αίθουσα με ετοιμόρροπο τοίχο και απειλείται η ασφάλεια των μαθητών», για την κακή εικόνα των χώρων υγιεινής του σχολείου τους, αλλά και για προβλήματα καθαριότητας καταγγέλλοντας ότι μέχρι προχθές δεν υπήρχε καθαρίστρια στο σχολείο.
Οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ διαμαρτύρονται γιατί λόγω της μεγάλης προσέλευσης μαθητών στα ΕΠΑΛ αυξήθηκε υπέρμετρα ο αριθμός των μαθητών του σχολείου και δεν χωράνε στις τάξεις, ενώ σημείο αιχμής της κινητοποίησής τους αποτελούν οι ελλείψεις στον εργαστηριακό εξοπλισμό και τα κτιριακά προβλήματα του σχολείου τους, ενώ θέτουν και αίτημα μείωσης των τιμών του κυλικείου που αυξήθηκαν λόγω αύξησης του ΦΠΑ.
Από τα αιτήματα των μαθητών των συστεγαζόμενων 1ου και 2ου Λυκείων ξεχωρίζουν τα εξής: να απαλλαχθεί ο δήμος από τα έξοδα των δημοσίων σχολείων και το κράτος να αναλάβει την ευθύνη, να γίνεται αξιολόγηση των καθηγητών, να επαναλειτουργήσει ο Σχολικός Προσανατολισμός και η πρόσθετη διδακτική στήριξη ώστε να μην χρειάζεται τα παιδιά να απευθύνονται στα φροντιστήρια. Θέτουν επίσης ζήτημα «αμεσοδημοκρατίας και ελεύθερης διακίνησης και έκφρασης ιδεών στο σχολείο», ενώ ζητούν επίσης άμεση συντήρηση του σχολικού χώρου, ορισμό υπεύθυνου για την νόμιμη λειτουργία της βιβλιοθήκης, να μην μειωθούν οι εισακτέοι στα ΑΕΙ στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, καθώς και να ενημερωθούν άμεσα οι μαθητές της Α΄ Λυκείου για το νέο σύστημα παιδείας που θα ισχύει.
Σημειώνεται ότι στο μεταξύ έληξε την Τετάρτη στο 1ο Γυμνάσιο η κατάληψη που είχαν ξεκινήσει οι μαθητές από τις 13 Οκτωβρίου.
Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ