Από τους Κήπους του Έβρου μέχρι την Ηγουμενίτσα θα ταξιδέψει οδικώς ο πρωθυπουργός το προσεχές Σάββατο, διαπερνώντας δώδεκα νομούς και τέσσερις περιφέρειες του βορειοελλαδικού χώρου, κατά μήκος της Εγνατίας οδού.
Ο Κώστας Καραμανλής θα διανύσει τα 670 χιλιόμετρα της Εγνατίας οδού, κάνοντας συχνές στάσεις, τουλάχιστον από μία σε κάθε περιφέρεια, εντάσσοντας το μεγάλο αυτό οδοιπορικό στο πλαίσιο της προεκλογικής καμπάνιας για τις ευρωεκλογές. Μεταξύ των στάσεων που θα πραγματοποιήσει το πρωθυπουργικό κλιμάκιο, θεωρείται βέβαιη μία στάση στο τμήμα «Παναγιά – Γρεβενά», μεταξύ των περιφερειών Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου. Πρόκειται για το τμήμα που μόλις ολοκληρώθηκε, το οποίο ο πρωθυπουργός με την έλευσή του θα παραδώσει στην κυκλοφορία, ενώ θα είναι ο πρώτος ταξιδιώτης που θα διέλθει τα 31 χιλιόμετρα της περιοχής της «καφέ αρκούδας». Η διέλευση του Κ. Καραμανλή από την Εγνατία έχει βεβαίως συμβολικό χαρακτήρα, καθώς θέλει να υποδηλώσει ότι «η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μιλάει με έργα». Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι ο Γ. Σουφλιάς, εγκαινιάζοντας στις 7 Απριλίου 2008 το άλλο δύσκολο τμήμα Μέτσοβο – Παναγιά, μήκους 15 χιλιομέτρων, απευθυνόμενος στους δημοσιογράφους, είχε πει: «Ελάτε τον Μάιο να διασχίσουμε μαζί την Εγνατία οδό από τη μία άκρη ως την άλλη». Σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και η κυβέρνηση εμφανίζονται συνεπείς στην πρόσκληση.
Για να καταστεί δυνατόν το πρωθυπουργικό ταξίδι, οι αρμόδιοι της Εγνατίας οδού και των αναδόχων εταιριών, εντείνουν τις προσπάθειές τους, προκειμένου να παραδώσουν στην κυκλοφορία το τμήμα Παναγιά – Γρεβενά εντός της εβδομάδας. Είναι ένα τμήμα κατασκευαστικά δύσκολο, το οποίο με την ολοκλήρωσή του θα ενώσει τη Δυτική Μακεδονία με την Ήπειρο, ενώ γίνεται επιτέλους πράξη η παράδοση ολόκληρης της Εγνατίας οδού.
Στο ανωτέρω τμήμα της Εγνατίας οδού τα συνεργεία βάζουν «τις τελευταίες πινελιές», ενώ οι αρμόδιοι διαβεβαιώνουν ότι «εμείς είμαστε έτοιμοι να δώσουμε στην κυκλοφορία το δρόμο, ακόμη και αύριο, απλώς περιμένουμε να μας ανακοινώσουν πότε θα περάσει ο πρωθυπουργός».
Στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου, κατασκευάστηκαν τα πιο δύσκολα κομμάτια της Εγνατίας. Να σημειωθεί ότι στα 96 χιλιόμετρα του τμήματος Γρεβενά – Ιωάννινα, έχουν κατασκευαστεί: 24 διπλές σήραγγες, συνολικού μήκους 25,6 χιλιομέτρων, με μεγαλύτερη (σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας) τη σήραγγα του Δρίσκου, μήκους 4.563 μέτρα και ακολουθεί η σήραγγα του Μετσόβου, μήκους 3.570 μέτρα. Επίσης κατασκευάστηκαν 18 γέφυρες συνολικού μήκους 6,9 χιλιομέτρων. Μεγαλύτερη σε μήκος είναι η γέφυρα του Άραχθου με 1.036 μέτρα μήκος, ενώ υψηλότερη είναι η γέφυρα του Μετσοβίτικου, με ύψος 112 μέτρα.
Με την ολοκλήρωση των παραπάνω έργων και την παράδοση στην κυκλοφορία ολόκληρης της Εγνατίας οδού, αλλάζουν άρδην όλα τα δεδομένα, καθώς η πρωτεύουσα της Δυτικής Μακεδονίας θα έχει πιο κοντά την πρωτεύουσα της Ηπείρου, σε σχέση με την συμπρωτεύουσα, καθώς η Κοζάνη θα απέχει από τα Ιωάννινα μόλις 50 λεπτά της ώρας, ενώ η διαδρομή Κοζάνη – Θεσσαλονίκη είναι 1 ώρα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ