Στον σταθμό διοδίων του Πολυμύλου στην Εγνατία οδό μετέφεραν τις κινητοποιήσεις τους, οι ιδιοκτήτες φορτηγών της Δυτικής Μακεδονίας, εμποδίζοντας μάλιστα την έναρξη λειτουργίας των διοδίων, τα οποία επρόκειτο να συνεχίσουν χτες στις 6 το πρωί τη λειτουργία τους.
Από το πρωί παρατάχθηκαν στις δύο άκρες του αυτοκινητόδρομου περίπου 80-90 φορτηγά αυτοκίνητα, των τεσσάρων σωματείων ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσεως του νομού Κοζάνης, ενώ οι συνάδελφοί τους από Καστοριά, Γρεβενά και Φλώρινα έφτασαν με τα επιβατικά τους αυτοκίνητα. Οι ιδιοκτήτες των φορτηγών δεν έκλεισαν το δρόμο και η κυκλοφορία γινόταν κανονικά. Αντιθέτως, κατέλαβαν τα γκισέ των διοδίων και πήραν τις θέσεις των υπαλλήλων. Έτσι οι διερχόμενοι οδηγοί σταματούσαν στα διόδια, αλλά αντί να πληρώσουν και να πάρουν την απόδειξη, έπαιρναν την ανακοίνωση που διένειμαν οι φορτηγατζήδες και περνούσαν ελεύθερα. «Συνεχίζουμε τον αγώνα μας ενάντια στο νομοσχέδιο για τις άδειες των φορτηγών δημοσίας χρήσεως, αλλά σήμερα επιλέξαμε να κάνουμε την διαμαρτυρία μας εδώ στα διόδια Πολυμύλου, που επρόκειτο να λειτουργήσουν από σήμερα», δήλωσε στον «Π» ο πρόεδρος του Σωματείου Αυτοκινητιστών Αγίου Δημητρίου του Δήμου Ελλησπόντου, Παναγιώτης Συμελίδης, ο οποίος πρόσθεσε: «Διαμαρτυρόμαστε για το δυσβάσταχτο κόστος των διοδίων. Εμείς οι ιδιοκτήτες φορτηγών από τη Δυτική Μακεδονία πληρώνουμε 10 ευρώ στον Πολύμυλο και άλλα 5 ευρώ στα Μάλγαρα. Συνολικά για να πάει στη Θεσσαλονίκη ένα φορτηγό και να γυρίσει πληρώνει διόδια 30 ευρώ. Θέλουμε δηλαδή ένα ολόκληρο μεροκάματο. Είναι θέμα που πρέπει αν το δουν οι τοπικοί παράγοντες (νομάρχες, βουλευτές , δήμαρχοι) των τεσσάρων νομών της Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και οι αρμόδιοι της πολιτείας, οι οποίοι πρέπει να δώσουν μία λύση. Είμαστε μεροκαματιάρηδες άνθρωποι, δεν μπορούμε να δίνουμε το μεροκάματό μας στα διόδια».
Να σημειωθεί ότι μέχρι τις 2 το μεσημέρι δεν είχε αρχίσει η λειτουργία των διοδίων.
Σε σχέση με το νομοσχέδιο για τις άδειες, οι ομοσπονδίες των ιδιοκτητών φορτηγών δημοσίας χρήσεως, επισημαίνουν τις «σκληρές αντιλαϊκές συνθήκες που διαμορφώνει στους Έλληνες μεταφορείς η προώθηση του νομοσχεδίου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και διαπίστωσαν την έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας προς τον κλάδο αυτό ο οποίος επί 50 χρόνια προσέφερε στην εθνική οικονομία και αποτέλεσε την ραχοκοκαλιά αυτής.
Οι διατάξεις του νομοσχεδίου είναι άδικες, στοχεύουν μονομερώς τους Έλληνες μεταφορείς, διαμορφώνουν συνθήκες πλήρους απαξίωσης του εισοδήματος και της εργασίας αυτών, πλήττοντας καίρια το σύνολο αυτών των εργαζομένων προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου που επέβαλαν το νομοσχέδιο αυτό.
Οι πρακτικές που υιοθετεί το προς ψήφιση νομοσχέδιο είναι αντιαναπτυξιακές και δεν οδηγούν στη μείωση των τιμών του κομίστρου στην ελληνική μεταφορά ούτε οδηγούν στην έξοδο από την κρίση και την ύφεση που διαμόρφωσαν οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές. Αυτές τις πολιτικές οι εργαζόμενοι στη μεταφορά τις απορρίπτουν συνολικά. Οδηγούν σε αφανισμό τους ιδιοκτήτες 33.000 οχημάτων δημοσίας χρήσεως και τους 110.000 εργαζόμενους. Δυστυχώς, οι υποσχέσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου κατά τη διάρκεια της απεργίας αποδείχτηκαν εμπαιγμός για τον κλάδο και μόνο στόχο είχαν να λυθεί η απεργία χωρίς ουσιαστικό διάλογο επί των ρυθμίσεων που υποσχέθηκε να δώσει στους Έλληνες μεταφορείς για τον μετριασμό των αρνητικών συνεπειών του νομοσχεδίου».
Εν κατακλείδι οι συνεργαζόμενες ομοσπονδίες υπογραμμίζουν: «Αντιστεκόμαστε και αντιδρούμε. Ξαναβρισκόμαστε στο πεδίο του αγώνα με ενότητα και αποφασιστικότητα για να αποτρέψουμε την ψήφιση του νομοσχεδίου, την εξαθλίωση του Έλληνα μεταφορέα και την παράδοση της ελληνικής μεταφοράς στο ολιγοπώλιο και στα ξένα συμφέροντα.
Ζητούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου και την διεξαγωγή ειλικρινούς διαλόγου επί των προτάσεών μας, τις οποίες υποβάλαμε στον υπουργό Υποδομών κ. Δ. Ρέππα, αλλά δεν έλαβε καθόλου υπόψη.
Καλούμε όλα τα σωματεία της δύναμης μας, το σύνολο των εργαζομένων στην ελληνική μεταφορά σε μαζική συμμετοχή στον δίκαιο αγώνα μας».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ