Σε κατάληψη του σχολείου τους προχώρησαν το πρωί της Δευτέρας, μετά τους μαθητές του Μουσικού Σχολείου Σιάτιστας, και οι μαθητές του Μουσικού Γυμνασίου και Λυκείου Πτολεμαΐδας, διαμαρτυρόμενοι για την υποχρηματοδότηση της Παιδείας και την μεγάλη έλλειψη καθηγητών στα μουσικά μαθήματα καθώς και για την έλλειψη βιβλίων.
Σύμφωνα με όσα ανέφεραν οι μαθητές, ένα μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δεν γίνονται μαθήματα στο σχολείο τους σε μουσικά μαθήματα λόγω έλλειψης καθηγητών μουσικής και μάλιστα σε βασικά όργανα, όπως δήλωσε ο Δημήτρης, ένας από τους μαθητές του σχολείου, ενώ άλλη μαθήτρια, η Γιολάντα, δήλωσε ότι «λογικά έπρεπε να υπάρχουν στο σχολείο μας πάνω από 25 καθηγητές μουσικής και υπάρχουν μόλις 9 καθηγητές μουσικής». Ανέφερε μάλιστα σαν παράδειγμα ότι «υπάρχει μόνο μία καθηγήτρια βιολιού, ενώ πέρσι που υπήρχαν λιγότεροι μαθητές στο σχολείο είχαμε δύο καθηγητές γι’ αυτό το όργανο».
Άλλοι μαθητές αναφέρθηκαν στο γεγονός ότι οι μαθητές αναγκάζονται να αγοράζουν κάποια βιβλία, ιδιαίτερα μουσικών μαθημάτων που έχουν και μεγάλο κόστος, ενώ ανέφεραν ότι το ίδιο συμβαίνει και με τα βιβλία των αγγλικών, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οι γονείς τους.
Σοβαρό πρόβλημα, όπως τόνισαν ο Νίκος και η Γιολάντα, είναι ότι οι απόφοιτοι των Μουσικών Λυκείων ενώ κάνουν 15- 17 επιπλέον ώρες μάθημα την εβδομάδα δεν παίρνουν καν κάποια πιστοποίηση που να δηλώνει ότι διαθέτουν μουσικές γνώσεις.
Μεταξύ των αιτημάτων των μαθητών του Μουσικού Σχολείο Πτολεμαΐδας περιλαμβάνονται επίσης τα εξής: Ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς όπως υποστηρίζουν, «το λύκειο έχει καταντήσει εξεταστικό κέντρο όπου κανένας μαθητής δεν παίρνει την απαιτούμενη μόρφωση». Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης για την αποτροπή προσφυγής των μαθητών σε φροντιστήρια, άμεση ανάπτυξη και αναβάθμιση όλων των απαραίτητων υποδομών (σύγχρονα εργαστήρια, βιβλιοθήκες, αναγνωστήρια και εξοπλισμό εργαστηρίων φυσικής και χημείας), βελτίωση και αναθεώρηση των πρόσθετων ωρών διδακτικής στήριξης, αξιολόγηση και πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού κατάλληλα ειδικευμένων καθηγητών για κάθε μάθημα, εκσυγχρονισμό των αναχρονιστικών βιβλίων, μοριοδότηση μουσικών σχολείων, πιστοποίηση μουσικών γνώσεων και παροχή μεταφορικών μέσων για την μεταφορά των μαθητών από χωριά στα σχολεία.
Ροη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ