Η έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ παιδιών- γονιών και εκπαιδευτικών αλλά και η βία μέσα στην οικογένεια και την κοινωνία ευθύνονται για το φαινόμενο της βίας στο σχολείο και γενικότερα στους εφήβους.
Τα παραπάνω τόνισε ο Λέκτορας Κοινωνιολογίας του ΑΠΘ, Κωνσταντίνος Κωτσιόπουλος, κατά τη διάρκεια ομιλίας του την Πέμπτη στο Ανοιχτό- Λαϊκό Πανεπιστήμιο του δήμου Πτολεμαΐδας, επισημαίνοντας ότι τεράστιο μερίδιο ευθύνης για τη βία των εφήβων έχει η ύπαρξη βίας μέσα στην οικογένεια, φαινόμενο που αναπαράγεται στη συνέχεια από τα ίδια τα παιδιά λόγω πρόσληψης κακού προτύπου στην ίδια την οικογένεια.
Σημείωσε ωστόσο ότι εκτός από την έλλειψη ψυχολογικής επαφής μεταξύ γονέων- παιδιών και των εκπαιδευτικών με τους μαθητές και το όλο σύστημα της σχολικής τάξης ωθεί σε φαινόμενα βίας, καθώς οι μεγάλες σχολικές τάξεις δεν επιτρέπουν στον εκπαιδευτικό να αναπτύξει ψυχολογική σχέση με τους μαθητές. «Το καλύτερο θα ήταν να είχαμε σχολικές τάξεις με μικρό αριθμό μαθητών. Από την έρευνα προκύπτει ότι αυτό βοηθά πάρα πολύ στην ανάπτυξη ψυχολογικής σύνδεσης των μαθητών του σχολείου και στη δημιουργία ενός καλού κλίματος επαφής και σύνδεσης».
Συμπλήρωσε, πως κατά συνέπεια, ένας αδιάφορος εκπαιδευτικός, που δεν αναπτύσσει σχέση και δεν δίνει ρόλους στους μαθητές του συντελεί με τη στάση του στο να καταφεύγουν τα παιδιά σε φαινόμενα βίας. Και το ίδιο το σχολικό περιβάλλον όμως επιδρά σε βίαιη συμπεριφορά, όπως και η κατάσταση και αισθητική ποιότητα του ίδιου του σχολικού κτιρίου, καθώς έχει παρατηρηθεί πως τα φαινόμενα βίας είναι περισσότερα σε εγκαταλειμμένα σχολικά κτίρια.
Ο κ. Κωτσιόπουλος δεν παρέλειψε να σημειώσει πως μερίδιο ευθύνης έχουν και οι παρέες, καθώς τα παιδιά με την τάση μιμητισμού και παρορμητικότητας που τα διακρίνει επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τις παρέες τους, ενώ κακός σύμβουλος είναι και τα ΜΜΕ, ιδιαίτερα η τηλεόραση μέσω της οποίας προβάλλονται άφθονες σκηνές βίας και λανθασμένες αξίες και πρότυπα.
Φυσικά η κρίση της ίδιας της κοινωνίας και η έλλειψη προτύπων δεν μπορεί παρά να αντανακλά στα ίδια τα παιδιά και στη δόμηση της προσωπικότητάς τους, υπογράμμισε ο ομιλητής.
Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ