Τη διαμαρτυρία της για την αφαίρεση από τους καθηγητές κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής του δικαιώματος να διδάσκουν σε β’ ανάθεση το μάθημα της Ιστορίας στα Γυμνάσια και στα Λύκεια και το μάθημα του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Πολιτισμού σε α΄ ανάθεση στα Λύκεια, εκφράζει η Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δυτικής Μακεδονίας, με επιστολή της προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Κων/νο Αρβανιτίδη και τους Υφυπουργούς κ.κ. Κ. Γκιουλέκαν και Σ. Κεδίκογλου.
«Κύριε Υπουργέ,
Με την 124062/Γ2/6-9-2013 Υ.Α. «Τροποποίηση και συμπλήρωση της με αρ. πρωτ. 118842/Γ2/17-09-2008 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 1984 Β΄) «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (ΦΕΚ 1984 Β΄), αφαιρείται από τους καθηγητές κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής το δικαίωμα να διδάσκουν σε β’ ανάθεση το μάθημα της Ιστορίας στα Γυμνάσια και στα Λύκεια και το μάθημα του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Πολιτισμού σε α΄ ανάθεση στα Λύκεια.
Τον τελευταίο καιρό οι εξελίξεις στον χώρο της παιδείας έχουν πλήξει επανειλημμένα τον κλάδο μας:
Αρχικά, η πρόθεση κατάργησης της Αγγλικής γλώσσας από τα Λύκεια. Στην συνέχεια, παραμονή του μαθήματος ως επιλογή μεταξύ τριών γλωσσών (Αγγλικής, Γαλλικής ή Γερμανικής) και μείωση των ωρών διδασκαλίας κατά 1 ώρα στην Α΄ τάξη των Γενικών Λυκείων και των ΕΠΑΛ.
Κατάργηση του μαθήματος της Αγγλικής από την Α΄ τάξη των Εσπερινών ΕΠΑΛ.
Μείωση των ωρών διδασκαλίας κατά 1 ώρα στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου, την στιγμή που αναμένονταν αύξηση των ωρών σε 3 και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, ύστερα από ένα σχέδιο ωρολόγιου προγράμματος που είχε κυκλοφορήσει από τις Περιφερειακές Δ/νσεις την 1η Αυγούστου 2013.
Κατόπιν, ανακοίνωση της εγκυκλίου των Υποχρεωτικών Μετατάξεων από την Β/θμια στην Α/θμια Εκπ/ση σε εκπαιδευτικές και σε διοικητικές θέσεις, χωρίς διευκρινίσεις για το πού βρίσκονται αυτές οι θέσεις και για το αν θα είναι οργανικές. Και κάποιες απαντήσεις που δόθηκαν, βγήκαν μια ημέρα πριν τη λήξη των αιτήσεων κι αυτές με τη μορφή Δελτίου Τύπου και όχι ενός επίσημου εγγράφου. Σε πολλές διευθύνσεις, μάλιστα, στους καθηγητές Αγγλικής δεν παρέχονταν το δικαίωμα επιλογής για διοικητικές θέσεις.
Ζητάμε, λοιπόν:
- Να διορθωθεί άμεσα η Υ.Α. ώστε οι καθηγητές Αγγλικής να διδάσκουν σε β’ ανάθεση το μάθημα της Ιστορίας και σε α’ ανάθεση το μάθημα του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, τα οποία δικαίως δίδασκαν μέχρι σήμερα έχοντες την απαραίτητη επιστημονική επάρκεια.
- Να δώσετε ένα τέλος στην αγωνία και το άγχος εκατοντάδων καθηγητών Αγγλικής που βρίσκονται μετέωροι, χαρακτηρισμένοι ως υπεράριθμοι, με οργανικές θέσεις αλλά χωρίς ωράριο, με προσωρινές τοποθετήσεις στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ, αναποφάσιστοι για το ποια πρέπει να είναι η επόμενη κίνησή τους και παντελώς αβέβαιοι για το επαγγελματικό τους μέλλον.
- Να διατυπώσετε με σαφήνεια τις παρούσες και μελλοντικές θέσεις του Υπουργείου σε ό,τι αφορά τις οργανικές μας θέσεις, αν και κατά πόσο είναι επισφαλείς, αν θα υπάρξει νέο κύμα υποχρεωτικών ή προαιρετικών μετατάξεων, ποιο θα είναι το μέλλον όσων συναδέλφων δεν απορροφηθούν σε κάποιο σχολείο.
Με δεδομένο πλέον ότι οι καθηγητές Αγγλικής των δημόσιων σχολείων δεχτήκαμε ασφυκτική πίεση υπό το βάρος των νέων ρυθμίσεων για την παιδεία, εκτιμούμε ότι δικαιούμαστε τουλάχιστον τις παραπάνω διασαφηνίσεις και ελπίζουμε επιπλέον στη διαβεβαίωσή σας ότι δεν θα υπάρξουν νέες αποφάσεις που θα μας πλήττουν περαιτέρω.»