Έργα του νομού Γρεβενών και την Εγνατία οδό επισκέφτηκε ο φυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, την περασμένη Παρασκευή.
Ειδικότερα επισκέφθηκε τον οικισμό του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας στην Κυρακαλή, ένα έργο που δημοπρατήθηκε το 2003, όμως δεν ολοκληρώθηκε, αντιθέτως ο εργολάβος κηρύχτηκε έκπτωτος και τα ημιτελή σπίτια «ρημάζουν» στην κυριολεξία.
Ο ΟΕΚ προχώρησε άμεσα στην καταγραφή των εργασιών που έχουν εκτελεστεί και των εργασιών που απομένουν και ήδη έχει συνταχθεί ο προϋπολογισμός για την ολοκλήρωση του έργου ύψους 6.675.900 ευρώ και ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης. Η απόφαση του ΟΕΚ είναι να χρηματοδοτήσει κατά προτεραιότητα το έργο, παρά τη δύσκολη οικονομική του κατάσταση», σημείωσε ο υφυπουργός, προσθέτοντας ότι «ελπίζω πως μέχρι το τέλος του καλοκαιριού εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις ή άλλα προβλήματα θα υπάρχει ανάδοχος για να εκτελεστούν γρήγορα οι εργασίες ολοκλήρωσης του οικισμού, γιατί τα φαινόμενα διάβρωσης από την εγκατάλειψη είναι ήδη ορατά. Είναι δικαιολογημένη η αγωνία και η δυσφορία των δικαιούχων εργαζομένων των Γρεβενών».
Στη συνέχεια ο Υφυπουργός μετέβη στην οδό Γρεβενών-Βασιλίτσας. Ο δρόμος έχει συνολικό μήκος 37,5 χλμ εκ των οποίων τα 21 χλμ είναι νέα χάραξη. Δήλωσε ότι η κυβέρνηση αποφάσισε το έργο αυτό, σε συνεργασία με την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας μετά από διαβούλευση με τους φορείς της Περιφέρειας, να το εντάξει στο ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας με προϋπολογισμό 33 εκ ευρώ.
Κατόπιν επισκέφθηκε το έργο «Οδός Σαμαρίνα – Επταχώρι – Δοτσικό» στα Καλύβια Ντέτσιου, με προϋπολογισμό 16.627.714 ευρώ. Διαβεβαίωσε πως θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια να μην χαθεί άλλος χρόνος και να μην υπάρξει άλλη υπέρβαση δαπανών.
Ο Γ. Μαγκριώτης δεν παρέλειψε να μεταβεί στο τμήμα Παναγιά – Γρεβενά της Εγνατίας οδού, όπου στις 17 Φεβρουαρίου 2010 στην περιοχή Βελανιδίων εμφανίστηκαν ρωγμές στο επίχωμα και στο οδόστρωμα. Η Εγνατία Α.Ε. ξεκίνησε αμέσως γεωερευνητικές εργασίες και εγκατέστησε γεωτεχνικά όργανα για την παρακολούθηση της διεύθυνσης του βάθους και του ρυθμού των μετακινήσεων. Υλοποιήθηκαν άμεσα μέτρα αντιμετώπισης του προβλήματος με αποφόρτιση του πρανούς, κατασκευή αποστραγγιστικής τάφρου μήκους 300 μέτρων, καθώς και κατασκευή επί της νησίδας της οδού 20 αποστραγγιστικών φρεάτων διαμέτρου ενός μέτρου και βάθους 21 μέτρων με τοποθέτηση στο καθένα φιλτροσωλήνα και υποβρύχιας αντλίας. Ο ρυθμός των μετακινήσεων επιβραδύνθηκε σημαντικά. Η Εγνατία Οδός Α.Ε. συνεχίζει να παρακολουθεί το ανωτέρω τμήμα και θα λάβει τις τελικές αποφάσεις σύντομα για την οριστική αντιμετώπιση του προβλήματος.
Μετά την ολοκλήρωση των επισκέψεων ο Γ. Μαγκριώτης, αναφέρθηκε στην γεωστρατηγική και αναπτυξιακή σημασία της Εγνατίας οδού, άσκησε όμως κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση, επισημαίνοντας: «Τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια η Εγνατία Οδός κατασκευάζεται με δάνεια που ξεπερνούν το 1,1 δισ. ευρώ της εταιρείας Εγνατία Α.Ε. Ο δανεισμός έγινε με υποθήκη τα μελλοντικά διόδια της Εγνατίας, τα οποία όμως δεν τοποθέτησε η προηγούμενη κυβέρνηση γι’ αυτό και οι τράπεζες έχουν καταγγείλει τις δανειακές συμβάσεις.
Από τα τέλη του 2008, λόγω των πολιτικών εξελίξεων, η κυβέρνηση της ΝΔ θέλοντας να παρουσιάσει έργο, πίεζε την Εγνατία Α.Ε. να επιταχύνει τις εργασίες κατασκευής του οριζόντιου άξονα της Εγνατίας με αποτέλεσμα να παρουσιαστούν ήδη αρκετές κακοτεχνίες και να υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις στα τμήματα που έχουν παραδοθεί».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ