Στην κυκλοφορία δόθηκε το απόγευμα της Δευτέρας από τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη το τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο Βογατσικού Καστοριάς μέχρι και τον ανισόπεδο κόμβο Αλιάκμονα Νεάπολης, του Κάθετου Άξονα «Σιάτιστα – Ιεροπηγή- Κρυσταλλοπηγή», της Εγνατίας Οδού.
Με την παράδοση του τμήματος αυτού ολοκληρώνεται ο κάθετος άξονας της Εγνατίας από τη Σιάτιστα μέχρι την Κορομηλιά, μήκους 51 χιλιομέτρων, που συνδέει την Εγνατία Οδό με την Καστοριά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα και φέρνει την Καστοριά πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη και στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Τα εγκαίνια του τμήματος «Α/Κ Βογατσικού-Α/Κ Αλιάκμονα» του κάθετου Άξονα «Σιάτιστα-Ιεροπηγή/Κρυσταλλοπηγή», της Εγνατίας Οδού πραγματοποιήθηκαν από τον κ. Μαγκριώτη, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Συγχρηματοδοτούμενων Έργων Σέργιο Λαμπρόπουλο, του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας Γιώργου Κύρκου, του βουλευτή Κοζάνης Γιάννη Βλατή και του βουλευτή Καστοριάς Ζήση Τζηκαλιάγια, του προέδρου της «Εγνατίας Α.Ε.», Αναστάσιου Μουρατίδη, ενώ παρέστησαν επίσης οι νομάρχες Κοζάνης και Καστοριάς κ.κ. Γ. Δακής Κ. Λιάντσης, οι δήμαρχοι Νεάπολης, Καστοριάς, Άργους Ορεστικού και Νεστορίου.
«Σήμερα, παραδίδουμε στην κυκλοφορία το τμήμα «Α/Κ Βογατσικού-Α/Κ Αλιάκμονα», του Κάθετου Άξονα «Σιάτιστα-Ιεροπηγή/Κρυσταλλοπηγή», που είναι τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, εξασφαλίζει τη σύνδεση προς Πόγραδετς- Καφασάν- Δυρράχιο στο Νότιο τμήμα της Αλβανίας και αποτελεί κλάδο του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου VIII», ανέφερε σε δηλώσεις του ο Υφυπουργός, επισημαίνοντας ότι το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 400 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 60% αποτελεί συμμέτοχη της Ε.Ε.», τονίζοντας: «Είμαστε έτοιμοι να δημοπρατήσουμε και το υπόλοιπο τμήμα του άξονα «Κορομηλιά-Ιεροπηγή/ Κρυσταλλοπηγή», ύψους περίπου 120 εκατ. ευρώ, οι πόροι του οποίου είναι διασφαλισμένοι στο τομεακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ. Η χώρα μας βρίσκεται στην τελική συνεργασία με την Αλβανία, γιατί σύμφωνα με πρόσφατη Κοινοτική Οδηγία, έργα διασυνοριακού χαρακτήρα πρέπει να έχουν έγκριση για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και από τις δυο χώρες».
Ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε ακόμη ότι «η Εγνατία Οδός είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που έχει κατασκευαστεί μέχρι τώρα στη χώρα μας. Το στήριξαν και το στηρίζουν όλες οι Κυβερνήσεις και όλα τα κόμματα. Οι Έλληνες και ιδιαίτερα οι Βορειοελλαδίτες πρέπει να είμαστε περήφανοι γι αυτό το έργο. Ήταν και είναι μια μεγάλη γεωστρατηγιaκή επιτυχία. Για να αποκτήσει όμως τα δυναμικά αναπτυξιακά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά της χαρακτηριστικά, θα πρέπει πέρα από τον βασικό οριζόντιο άξονα, ο οποίος ολοκληρώνεται σύντομα, να ολοκληρωθεί και η κατασκευή των καθέτων συνδέσεων της με τις Βαλκανικές Χώρες και τα τοπικά και περιφερειακά αναπτυξιακά κέντρα της Ηπείρου, της Θεσσαλίας, της Μακεδονίας και της Θράκης. Για εμάς η Εγνατία δεν είναι μόνο ένας διαμπερής οδικός άξονας, είναι ένα δίκτυο υποδομών, ραχοκοκαλιά της Εγνατίας Ζώνης Ανάπτυξης, αποφασιστικός μοχλός της δυναμικής εξωστρέφειας της μεθοριακής ζώνης και της χώρας».
Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ