Αρχική > Ελλάδα > Την επιμήκυνση του σχολικού έτους μελετά το υπουργείο Παιδείας

Την επιμήκυνση του σχολικού έτους μελετά το υπουργείο Παιδείας

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

1928578_b2

Την επιμήκυνση του σχολικού έτους μελετά το υπουργείο Παιδείας καθώς, όπως ανέφερε ο κ. Αρβανιτόπουλος στην εφημερίδα «Έθνος», ίσως είναι το μικρότερο σε όλη την Ευρώπη.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στις αντιδράσεις που προκάλεσε η πρόταση των ξενοδόχων για τη «Λευκή εβδομάδα» υποστηρίζοντας ότι στα πλαίσια της επιμήκυνσης της διάρκειας του σχολικού έτους θα μπορούσε να εντάξει το υπουργείο και δυο μέρες ανάπαυλας στο διάστημα μεταξύ Χριστουγέννων και Πάσχα, αφού όμως προηγηθεί η συνεργασία με όλα τα συναρμόδια υπουργεία ενώ το συντονισμό θα τον αναλάβει το υπουργείο Τουρισμού.

Η σχολική ανάπαυλα, όπως επεσήμανε ο υπουργός, θα πρέπει να οδηγήσει σε δράσεις με αναπτυξιακά, κοινωνικά και εκπαιδευτικά κριτήρια.

Όσον αφορά το θόρυβο που προκλήθηκε σχετικά με την εφαρμογή του νέου συστήματος εξετάσεων και το θεσμό της Τράπεζας θεμάτων ο κ. Αρβανιτόπουλος τόνισε ότι αυτό θα ισχύσει κανονικά ενώ ανέφερε ότι ο νόμος 4186/2013 για το Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο και τις Δομές Κατάρτισης εφαρμόζεται ήδη.

Επίσης, για την Τράπεζα θεμάτων, δήλωσε ότι έχει ως στόχο την εξάντληση της διδακτέας ύλης από όλους του εκπαιδευτικούς ώστε να μην υπάρχουν μαθησιακά κενά και ανισότητες στα παιδιά. Στο γεγονός αυτό θα συντελέσει η τυχαιότητα των μισών θεμάτων που  αποκλείει την πιθανότητα της μη κάλυψης της ύλης.

Για τα στενά χρονικό πλαίσια υλοποίησης της Τράπεζας θεμάτων, ο κ. Αρβανιτόπουλος ανέφερε ότι το Υπουργείο εργάζεται νυχθημερόν ενώ όλος ο διοικητικός μηχανισμός, από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων έως και τα Βαθμολογικά Εξεταστικά Κέντρα, που υλοποιεί εδώ και χρόνια τις αδιάβλητες πανελλαδικές εξετάσεις, παραμένει σε δομή και διαδικασίες ο ίδιος. Στην ουσία αυτό που τελικά αλλάζει είναι ο συντονισμός και ο έλεγχος των διαδικασιών που θα τα αναλαμβάνει μια ανεξάρτητη αρχή αντί του εκάστοτε γενικού γραμματέα.

Στο ερώτημα για το αν θα αιφνιδιαστούν οι μαθητές ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε  ότι δεν αλλάζει τίποτα στις Πανελλαδικές και φέτος και του χρόνου. Οι αλλαγές, συνολικά, εφαρμόζονται από την φετινή Α’ λυκείου. Αλλά και γι’ αυτούς η Τράπεζα Θεμάτων, η πρώτη ουσιαστική αλλαγή που τους αγγίζει, δεν φέρνει τα πάνω – κάτω. Απλώς τα μισά θέματα τα αντλεί από την Τράπεζα Θεμάτων ο καθηγητής, που έχει και την ευθύνη της βαθμολόγησης όλων των θεμάτων.

Όσον αφορά το βαθμό της Α λυκείου ο κ. Αρβανιτόπουλος είπε ότι «η εισαγωγή του φετινού μαθητή της Α’ λυκείου στο Πανεπιστήμιο θα εξαρτηθεί 80% από το πώς θα γράψει στα τέσσερα μαθήματα που θα εξεταστεί. Το υπόλοιπο 20% θα εξαρτηθεί από το μέσο όρο της βαθμολογίας του στα τρία χρόνια του Λυκείου, ο οποίος αντικειμενικοποιείται από την Τράπεζα Θεμάτων».

Για την επαγγελματική εκπαίδευση  ανέφερε ότι «δημιουργήσαμε νέους προσανατολισμούς για τη Νέα Γενιά. Με το νέο Επαγγελματικό Λύκειο, με το θεσμό της ‘’Μαθητείας’’, με τα Δημόσια ΙΕΚ, με την ίδρυση των ΣΕΚ, με το Σχέδιο Νόμου για την Έρευνα και την Τεχνολογία και το Εθνικό Σχέδιο για τη Μαθητεία 2014-2020, διαμορφώνουμε τις συνθήκες ενός αναπτυξιακού δυναμικού σε Ελλάδα και Ευρώπη».

Στη συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας υπήρξε αναφορά και στο χώρο της Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Ο κ. Αρβανιτόπουλος μεταξύ των άλλων δήλωσε ότι όπου χάθηκαν μαθήματα θα αναπληρωθούν, προκειμένου να συμπληρωθούν οι απαραίτητες διδακτικές ώρες , ακόμη κι αν χρειαστεί να γίνουν μαθήματα τον Αύγουστο.

Για τη σύγκρουση ανάμεσα σε Πρυτανικές Αρχές και τα Συμβούλια ανέφερε ότι «τα Ιδρύματα είναι πλέον μεγάλοι Οργανισμοί υψηλών απαιτήσεων. Αυτό επιβάλλει η σύγχρονη οργάνωση του οικονομικού και διοικητικού μάνατζμεντ, χρηστή και αποτελεσματική διοίκηση και πρωτίστως, άρτια ακαδημαϊκή λειτουργία. Όλοι έχουν ρόλο, λόγο και αρμοδιότητες. Ας τις ασκήσουν και χρόνο με το χρόνο θα αξιολογήσουμε εάν χρειάζονται βελτιώσεις».

Τέλος, στο ερώτημα για τη διαθεσιμότητα των διοικητικών ο κ. Αρβανιτόπουλος σημείωσε ότι βγήκαν στη διαθεσιμότητα 1.165 διοικητικοί και 1.870 εκπαιδευτικοί. Από αυτούς έχουν  ήδη επανατοποθετήσει 1.404 εκπαιδευτικοί ενώ  με ενδοιδρυματική και δια-ιδρυματική κινητικότητα, προχωρά το Υπουργείο και  με τους υπόλοιπους,εκεί όπου χρειάζεται.

 

news.gr

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print
Στείλε μας Φωτογραφίες, Μηνύματα και Καταγγελίες στο ptolemeos@e-ptolemeos.gr
kotzampasis

Συντάκτης: e-ptolemeos team