Αρχική > Uncategorized > Επιτυχής ολοκλήρωση της Επιχειρηματικής Αποστολής ΣΕΒΕ-Eurobank EFG στο Βουκουρέστι
None

Επιτυχής ολοκλήρωση της Επιχειρηματικής Αποστολής ΣΕΒΕ-Eurobank EFG στο Βουκουρέστι

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 24 και 25 Φεβρουαρίου 2010 η επιχειρηματική αποστολή που οργάνωσε στο Βουκουρέστι ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, με τη στήριξη του ομίλου της Eurobank EFG. Οι 32 ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών που συμμετείχαν πραγματοποίησαν συνολικά περί τις 350 ιδιαίτερες συναντήσεις με αντίστοιχες επιχειρήσεις της Ρουμανίας, ενώ κατά τη διάρκεια της ημερίδας «Business Forum & Exhibition for Food & Drinks», που πραγματοποιήθηκε παράλληλα διαπιστώθηκε ότι οι οικονομίες των δύο χωρών είναι σε μεγάλο βαθμό συμπληρωματικές και όχι ανταγωνιστικές. Γι’ αυτό και πριν αναχωρήσει από το Βουκουρέστι ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Βασίλης Θωμαΐδης, συμφώνησε με το Επιμελητήριο της Ρουμανίας την πραγματοποίηση σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα αποστολής Ρουμάνων επιχειρηματιών στη Θεσσαλονίκη. 
 Την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου το πρωί το χώρο των συναντήσεων επισκέφθηκε ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για θέματα οικονομικής διπλωματίας, κ. Σπύρος Κουβέλης, ο οποίος συνομίλησε με τους Έλληνες επιχειρηματίες και στο σύντομο χαιρετισμό που απηύθυνε αφενός συνεχάρη τον ΣΕΒΕ για την επιτυχή πρωτοβουλία του, η οποίο –όπως είπε- θα αποτελέσει οδηγό για ανάλογες κινήσεις και στο μέλλον και αφετέρου σημείωσε ότι η Ελλάδα οφείλει να διεκδικήσει τον δικό της χώρο στο διεθνές οικονομικό περιβάλλον και σε αυτή την προσπάθεια οι επιχειρήσεις είναι το «κλειδί». Άλλωστε, όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ «η διοργάνωση εκδηλώσεων τύπου “partenariat” αποτελεί την πλέον αποτελεσματική μεθοδολογία για τη σύναψη επιτυχημένων επιχειρηματικών συνεργασιών ανάμεσα σε επιχειρήσεις διαφορετικών χωρών, καθώς οι μεμονωμένες εταιρίες πρέπει να συνεργάζονται σε τοπικό, περιφερειακό και διεθνές επίπεδο ώστε να μπορέσουν να διατηρήσουν και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους».
 Μονόδρομος η συνεργασία
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας «Business Forum & Exhibition for Food & Drinks», που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Ελληνικής Πρεσβείας στο Βουκουρέστι, την οποία στηρίζουν τα Υπουργεία Εξωτερικών και Οικονομίας, Ναυτιλίας & Ανταγωνιστικότητας, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ υποστήριξε ότι η συνεργασία Ελλάδας και Ρουμανίας αποτελεί μονόδρομο για την επιτυχή διεθνοποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων των δύο χωρών.
 Τα κύρια σημεία της ομιλίας του κ. Βασίλη Θωμαΐδη είναι τα ακόλουθα: 
 “Η Ρουμανία ως ενιαία, εσωτερική αγορά για την Ελλάδα
Μετά την είσοδο της Ρουμανίας στην ΕΕ-27 το 2007, η Ελλάδα απέκτησε ένα σύμμαχο εντός της ΕΕ-27 και εντός της Βαλκανικής, με τον οποίο ισχύουν πλέον οι κανόνες της ενιαίας αγοράς. Είναι γνωστές οι θετικές συνέπειες του παραπάνω γεγονότος στο διμερές εμπόριο των δύο χωρών – αύξηση όγκου εσωτερικής αγοράς, μείωση γραφειοκρατίας, αύξηση ταχύτητας συναλλαγών και άρα μείωση κόστους, δημιουργία οικονομιών κλίμακας και άρα διευκόλυνση στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων – που αποτελούν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα συνεργασίας.
 Διμερές εξωτερικό εμπόριο – Ελλάδα – Ρουμανία
Η Ρουμανία σήμερα καταλαμβάνει στην 9η θέση στην κατάταξη των κυριότερων εξαγωγικών προορισμών της Ελλάδας, ενώ στην κατάταξη των εισαγωγών κατέχει την 22η θέση. Οι ελληνικές εξαγωγές στη Ρουμανία για α’ εξάμηνο του 2009 ανήλθαν στα €263,2 εκατ., με τη συνεισφορά των τροφίμων-ποτών να ανέρχεται σε 19%. Αντίστοιχα, οι Ρουμανικές εξαγωγές στην Ελλάδα για το ίδιο διάστημα του προηγούμενου οικονομικού έτους ανήλθαν σε € 202,7 εκατ., διαμορφώνοντας εμπορικό πλεόνασμα μεταξύ των δύο χωρών για την Ελλάδα στα €60 εκατ.
 Στον τομέα των επενδύσεων, η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα ανάμεσα στις 5 πρώτες χώρες, με τις ΑΞΕ να υπερβαίνουν τα €4 δις και τις εταιρίες ελληνικών συμφερόντων στη Ρουμανία να υπερβαίνουν στον αριθμό τις 800. Συγκεκριμένα για τον κλάδο τροφίμων και ποτών, να επισημάνω ότι η ελληνική παρουσία στον επιχειρηματικό κόσμο της Ρουμανίας άρχισε να γίνεται ιδιαίτερα αισθητή μετά το 1990.
 Κλάδος τροφίμων – Ποτών
Η επιλογή της εστίασης της συγκεκριμένης εμπορικής αποστολής στον κλάδο τροφίμων και ποτών έγινε γιατί πιστεύουμε ότι υπάρχουν μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές στην συνεργασία μεταξύ Ελλήνων και Ρουμάνων επιχειρηματιών στον συγκεκριμένο κλάδο.
Κατ’ αρχάς, τα τρόφιμα και ποτά αποτελούν έναν από τους ανταγωνιστικότερους εξαγωγικούς κλάδους της Ελλάδας τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο. Στην αγορά της Ρουμανίας συγκεκριμένα, οι εξαγωγές ελληνικών τροφίμων και ποτών στην πενταετία 2004-2008 αυξήθηκαν με μέσο ρυθμό 40%, ενώ το 2008, όπου ήδη είχαν ξεκινήσει τα πρώτα «χτυπήματα» της οικονομικής κρίσης, αυξήθηκαν κατά 33,2% και σε αξία ανήλθαν σε €117 δις.
 Κυριότερο εξαγώγιμο ελληνικό προϊόν τροφίμων-ποτών στη Ρουμανία, που κατέχει παράλληλα το 50% του συνόλου είναι οι νωποί καρποί και φρούτα, ενώ ακολουθούν τα παρασκευάσματα λαχανικών και φρούτων, με μερίδιο 10% και τα διάφορα παρασκευάσματα διατροφής.
 Εξετάζοντας τις Ρουμανικές εισαγωγές τροφίμων-ποτών σε παγκόσμιο επίπεδο διαπιστώνουμε ότι η Ελλάδα κατέχει την 12η θέση, με μερίδιο 3,4%, ενώ κυριότερος εταίρος για τη Ρουμανία είναι η Ουγγαρία, με μερίδιο το 2008 17,3%.
 Οι αυξητικές τάσεις που έχουν παρατηρηθεί στην εγχώρια κατανάλωση τροφίμων αποτελούν ισχυρό πόλο έλξης για τους Έλληνες επιχειρηματίες. Η αυξητική τάση έχει κυρίως παρατηρηθεί σε προϊόντα τροφίμων που δεν βρίσκονται στο στάδιο ωριμότητας στην αγορά, αλλά στη φάση εισόδου/ ανάπτυξης. Ακόμα γνωρίζουμε τη στροφή της αγοράς του λιανεμπορίου και των καταναλωτικών προτιμήσεων από τα φθηνά, χύδην προϊόντα, σε επώνυμα, συσκευασμένα, βασικά προϊόντα διατροφής, που έχουν ως βασικό τους ανταγωνιστικό πλεονέκτημα την ποιότητα. Αυτά τα χαρακτηριστικά ουσιαστικά περιγράφουν τα ελληνικά τρόφιμα-ποτά, την έμφαση δηλαδή στην ποιότητα και την αυθεντικότητα. Ακόμα, το μεγάλο μέγεθος της Ρουμανικής αγοράς, καθώς και η τάση διεύρυνσης της γκάμας προσφερόμενων προϊόντων από τις εγχώριες αλυσίδες λιανεμπορίου συνηγορούν στην επιλογή μας να είμαστε σήμερα εδώ και να πιστεύουμε στην απόλυτη επιτυχία αυτού του εγχειρήματος.
 Διεθνοποίηση
Η διεθνοποίηση είναι μια έννοια στενά συνυφασμένη με την βελτιωμένη αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα για την κάθε επιχείρηση, με την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και την ενίσχυση της καινοτομίας. Παρά τα προφανή πλεονεκτήματα, η διεθνοποίηση αποτελεί σήμερα ένα μεγάλο βήμα για τις περισσότερες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις σήμερα αυτό-συρρικνώνουν την δυναμική της αγοράς του μέσα στα εθνικά σύνορα, όταν η εξωστρέφεια ανοίγει στην επιχείρηση τις πόρτες σε νέους πελάτες, νέους προμηθευτές, νέες τεχνολογίες και νέες μορφές συνεργασίας.
 Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μόλις το 1/5 των ευρωπαϊκών ΜμΕ κάνει εξαγωγές, ενώ μόλις το 3% των ευρωπαϊκών ΜμΕ έχει κάποια θυγατρική ή κοινοπραξία εκτός των εθνικών συνόρων. Ενδιαφέρον ακόμα προκαλεί το γεγονός ότι η διεθνοποίηση δεν αποτελεί καν επιλογή για τις περισσότερες ΜμΕ στην Ευρώπη σήμερα, παρά το γεγονός ότι όλες οι ΜμΕ αντιμετωπίζουν ισχυρό διεθνή ανταγωνισμό στην εγχώρια αγορά.  Ωστόσο, θα πρέπει να τονίσω ότι η διεθνοποίηση δεν σημαίνει αποκλειστικά εξαγωγές, αλλά άνοιγμα στις διεθνείς συναλλαγές, μια έννοια που συμπεριλαμβάνει και τις εισαγωγές. Η Ελλάδα για το 2008 σε όρους εξωστρέφειας και σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat υπολογίζεται σε μόλις 7,2%, ενώ η Ρουμανία, με τις εξαγωγές της να αγγίζουν τα €33,6 δις το 2008, σε όρους εξωστρέφειας υπολογίζεται σε 23,1%. Αναφορικά με το άνοιγμα στις διεθνείς συναλλαγές, το ποσοστό για την Ελλάδα ανέρχεται σε 29%, ενώ για την οικονομία της Ρουμανίας σε 61,7%, ποσοστό πολύ υψηλότερο από το ευρωπαϊκό ΜΟ. Σε όρους ανταγωνιστικότητας, και σύμφωνα με στοιχεία του WEF, η Ελλάδα το 2009 κατέλαβε την 71η θέση και η Ρουμανία την 64η θέση σε σύνολο 130 χωρών.
 Κοινή παραγωγική βάση για Ελλάδα και Ρουμανία οι ΜμΕ
Για την Ελλάδα, οι ΜμΕ αποτελούν διαχρονικά την «ραχοκοκαλιά» της εθνικής οικονομίας, εξακολουθούν δηλαδή να συνθέτουν, κατ’ εξοχήν, τον ελληνικό επιχειρηματικό χάρτη. Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία της ΕΣΥΕ, 94,6% των ελληνικών επιχειρήσεων απασχολούν από 0 έως 4 εργαζόμενους (πολύ μικρές επιχειρήσεις).
 Εξετάζοντας την οικονομία της Ρουμανίας και σύμφωνα με στοιχεία από άρθρο δημοσιευμένο στο περιοδικό “Journal of Applied Economic Sciences” (Vasileskou L.G., 2008), στο σύνολο των 561.356 ιδιωτικών επιχειρήσεων στην Ρουμανία, το 99,1% είναι ΜμΕ (κυρίως πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις). Εξ αυτών, η πλειοψηφία (46,4%) ασχολείται με χονδρεμπόριο και λιανεμπόριο, ποσοστό 17,2% με real estate και ποσοστό 13,2% με τη μεταποίηση.
Θεωρούμε ότι οι οικονομίες της Ελλάδας και της Ρουμανίας έχουν λίγο ή πολύ κοινή παραγωγική βάση, που είναι οι ΜμΕ.
 Δικτύωση
Οι μεμονωμένες εταιρίες πρέπει να συνεργάζονται σε τοπικό, περιφερειακό και διεθνές επίπεδο. Εξ ορισμού, τα δίκτυα διευκολύνουν την επικοινωνία μεταξύ των επιχειρήσεων και των οργανισμών, δίνουν τη δυνατότητα κοινής στόχευσης, ευκολότερης πρόσβασης σε πόρους και μείωση κόστους.
 ΤΠΕ ως εργαλείο εξωστρέφειας
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν ως εργαλείο εξωστρέφειας οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Η προσέγγιση στην εφαρμογή ΤΠΕ και στη σύνδεσή τους με την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων είναι διττή και αφορά:
1.  Άμεση σύνδεση: Ηλεκτρονικό εμπόριο, με ανταγωνιστικά οφέλη το άνοιγμα νέων αγορών, τη γεωγραφική διεύρυνση και την αύξηση εξαγωγικής δραστηριότητας.
2.  Έμμεση σύνδεση: Χρήση ΤΠΕ στις εσωτερικές διαδικασίες της επιχείρησης με ανταγωνιστικά οφέλη την αύξηση αποδοτικότητας λειτουργίας, μείωση κόστους-χρόνου, αύξηση ανταγωνιστικότητας και εξαγωγών στις διεθνείς αγορές.”
 Ποιοι συμμετείχαν
Οι ελληνικές επιχειρήσεις που ταξίδεψαν στο Βουκουρέστι προέρχονται από όλο το φάσμα του βορειοελλαδικού τόξου, αλλά και από τη Νότια Ελλάδα. Συγκεκριμένα πρόκειται για τις εξής: MARNIC OE (εμπορία τροφίμων), NUTRIART AE (αρτοποιϊα, ζαχαροπλαστική), ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ “ΠΙΝΔΟΣ” (πουλερικά), ΑΜΠΕΛΩΝΕΣ ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΩΚΟΣ Α.Ε. (κρασιά), ΑΣΤΕΡΙΟΣ & ΜΑΡΙΑ ΤΣΟΥΓΚΑΡΗ ΟΕ (μπισκότα, προϊόντα ζαχαροπλαστικής), ΑΧΕΛΩΟΣ ΑΕ – ΟΡΥΖΟΜΥΛΟΙ ΠΑΝΟΥΚΛΙΑ (ρύζι, όσπρια), ΓΛΩΣΣΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ (βελτιωτικά αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής), ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ & ΣΙΑ (πέστροφες), ΔΩΔΩΝΗ ΑΕ (γαλακτοκομικά, τυριά), ΔΩΔΩΝΗ ΠΑΓΩΤΑ (παγωτά), ΕΚ ΦΥΣΕΩΣ ΑΕ (ξηροί καρποί, φρούτα, καφές), ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ (λάδια, ελιές) ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ Γ. ΑΕ (κατεψυγμένα ψάρια και θαλασσινά), ΚΑΝΑΚΑΡΗΣ & ΣΙΑ “ΚΟΡΥΦΗ” (γιαούρτη), ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ενδιάμεσος φορέας διαχείρισης χρηματοδοτικών προγραμμάτων), ΚΡΙ-ΚΡΙ (γαλακτοκομικά), ΚΡΟΝΟΣ Α.Ε. (κομπόστα φρούτων), ΚΤΗΜΑ ΓΚΛΙΒΑΝΟΣ (κρασί και τσίπουρο), ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ “OLYMP” (ελιές, τουρσιά και λαχανικά), ΜΕΛΙΣΣΑ ΚΙΚΙΖΑΣ Α.Β.& Ε.Ε. ΤΡΟΦΙΜΩΝ (ζυμαρικά, σιμιγδάλι) ΜΠΟΥΛΟΥΛΗΣ, ΑΔΑΜ Δ.(ελαιόλαδο), ΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΒΟΙΩΤΙΑΣ ΙΝΟ Α.Ε. (κρασί, μούστος), ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Α.Ε. (μπίρα, χυμοί, αναψυκτικά), ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ ΜΕΤΣΟΒΟΥ (αλλαντικά, μπαχαρικά, τυριά), ΠΑΡΠΑΡΑΣ Α.Ε. (πιπεριές, τουρσιά, ελιές, λαχανικά σε κονσέρβες), ΠΕΤΤΑΣ, Ν. Π. (μαγειρικό λίπος, μαργαρίνη, σπορέλαια, σαπούνια), ΤΡΟΦΟΤΕΧΝΙΚΗ (είδη διατροφής και πρώτων υλών βιομηχανίας τροφίμων), ΤΣΑΤΣΟΥΛΗ, ΑΦΟΙ, “ROYAL” (τουρσιά, ελιές, αμπελόφυλλα και είδη delicatessen), ΤΣΙΛΙΛΗΣ Κ. (οινοπνευματώδη), ΦΑΙΔΩΝ Α.Ε. (μπισκότα, προϊόντα ζαχαροπλαστικής), ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΑΚΗ ΚΟΥΦΕΤΟΠΟΙΙΑ (κουφέτα, προϊόντα σοκολάτας).

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print
Στείλε μας Φωτογραφίες, Μηνύματα και Καταγγελίες στο ptolemeos@e-ptolemeos.gr
kotzampasis

Συντάκτης: e-ptolemeos team